vrijdag 13 mei 2016

een duur etentje

 vanavond kwam vriendin Kitty langs, we hadden een afspraak gemaakt om samen te eten en lekker bij te kletsen. Natuurlijk wilde ik haar verhalen horen en zij de mijne over Berlijn. Ze had al iets door laten schemeren over Berlijn, en dat we er maar even over moesten hebben en dat hebben we . Om 17.00  was Kitty er en om 17.30 zaten we achter de computer om een goedkope vlucht en hotel te zoeken in Berlijn voor de zomervakantie. Natuurlijk zocht ik meteen op hotel winters aan Checkpoint Charlie omdat het een mooi hotel is en dat hij er prachtig uit ziet en goed is, met het ontbijt en met eigenlijk alles. Maar al kijkend kwamen we een ander goedkoop hotel tegen aan de Kurfustendam, dus dat hebben we meteen geregeld. Daarnaast hebben we ook maar meteen de reichstag geregeld omdat Kitty die nog niet heeft gezien en ik ook wel een keer wat meer wil zien, maar ook meteen het Pergamon museum zodat Kitty die ook kan zien en we niet hoeven wachten in de rij. Kortom binnen een half uur besloten en binnen een anderhalf uur geregeld. We zaten regelmatig in de wacht maar dat was geen punt, we vonden het alleen maar grappig zo ook de man van Tui. Heerlijk, had totaal geen plannen voor de zomer en nu ineens toch lekker naar Berlijn, wat wil ik nog meer. Het is misschien wel de tweede keer dit jaar en snel achter elkaar aan, maar misschien is dat juist wel goed voor mij wie weet ga ik nu genezen of zo van Berlijn al denk ik dat niet.

Daarnaast natuurlijk heerlijk bijgepraat en heerlijk gegeten, Ik had als amuse een couscoussalade, als voor gerecht een koude tomatensoep met een salade van buffelkaas en tomaat. als hoofd gerecht een witlofsalade met daarbij zure roompasta, en als toetje aardbeien met slagroom en ijs... Kortom een Goddelijke maaltijd.

Het was weer een heerlijke avond na een heerlijke dag werken.




 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten