zaterdag 21 mei 2016

eten met de eetgroep

 aangezien ik er toch wel erg van hou om een sfeertje te maken als mensen komen eten, had ik dit keer gekozen voor de goddelijke tafel.. Ik had mijn placemats voorzien van foto's van Boeddha
en tevens de menukaarten gemaakt met Boeddha erop, en een klein meeneem cadeautje,, in de vorm van een Boeddhatje.

Ik had deze maaltijd natuurlijk al geoefende met vriendin Kitty maar dat maakt natuurlijk niet uit.
Het is een simpel maaltijd maar omdat hij zo snel te maken is, kost het niet uren in de keuken tijdens het eten , wel aan voorbereidingen. zoals de koude tomatensoep maken, de diverse salades etc, maar als het dan ook klaar is, is het eigenlijk alleen maar snel opdienen en alleen het hoofdgerecht warm maken. Daarnaast speelde de mantra door mijn hoofd, kleine porties en dat heb ik dus ook echt gedaan, ik heb me ingehouden en heerlijk kleine porties geserveerd, en ik heb het idee dat het goed is aangeslagen het eten.

Dit keer had ik heel graag witte tulpen en gerbra's willen hebben op de tafel en in huis maar helaas waren die niet te vinden, dus heb ik maar gekozen voor de roze met witte gerbra's en tulpen zodat de tafel naast het zwart  wit van de servetten en de placemats voor wat extra kleur zorgden.

Na het toetje had ik nog ijs en slagroom over, maar aangezien ik besloten heb om maandag weer eens goed mezelf aan te pakken omdat na Berlijn de rem weer weg schijnt te zijn, heb ik dit leuk aan mijn buurvrouw gegeven die op het balkon zat zodat zij ook wat extra lekkers had
 

Ooit ga ik nog een keer een hele maaltijd zwart/wit maken lijkt me erg grappig en bijzonder.













Geen opmerkingen:

Een reactie posten