donderdag 26 mei 2016

ln 3 gaat los in Amsterdam


Vandaag gingen Els en ik naar Amsterdam met 10 van de isk leerlingen uit lN 3, we zouden met 11 gaan maar eentje, was te laat, kon zijn fietssleutel niet vinden en dus ja hij kon niet mee... dus dat was jammer. Mee omdat ik denk dat hij vreselijk had genoten van deze dag, maar ja het is niet anders, het was overmacht.

Terwijl ik dacht om leuke foto's te maken , kwam ik erachter dat mijn kaartje nog in mijn computer zat, dus ik had geen geheugen kaart. Gelukkig zijn deze op elke straat hoek te koop dus was het gelukkig zo opgelost


In de trein met deze gasten is al een feest, ze zijn inmiddels wel vaker in Amsterdam geweest, dus ze weten wel van wanten, en zijn niet nerveus, het is alleen maar leuk met elkaar.

We zijn eerst naar de Waag gelopen om daar wat te drinken, om wat rond te lopen door Amsterdam met die gasten. Aangezien we erg op elkaar in gespeeld zijn dacht Els dat ik het wel zou weten, en ik dacht dat zij het wel zou weten, de route die we willen lopen, maar helaas dat ging dus mis.. omdat we dus voor we het wisten bij de Dam waren. Dus snel even een andere straat ingeslagen, en je zult het altijd zien, we kwamen uit bij de Red light district, voor een aantal leerlingen een schok, anderen een grap, dus een paar van onze bravoure jongens gingen maar eens met een dame van lichte zeden praten, ik dacht dat ik niet bijkwam.

Bij de Dam, hadden we meteen de toezichthouders op ons nek omdat twee van onze gasten, natuurlijk op de leeuwen klommen.. het mag niet maar ik moest ook wel lachen.

Nadat we onze gasten geld hadden meegegeven voor eten en dat ze 2 uur vrij kregen, hebben Els even elk ons eigen ding gedaan. Els wilde even de Bijenkorf in en ik wilde heel graag de world press photo expo zien in de Nieuwe Kerk, dus daar had ik nu de kans voor.

Het was mooi om de foto's te zien, maar was niet echt onder de indruk, maar vond het wel leuk om een keer in de Nieuwe kerk te lopen omdat ik daar natuurlijk veel beelden van heb gezien en nu binnen ben geweest. Daarna ben ik naar de Beurs van Berlage geweest waar een expositie was over het Design van Berlage. Ik had tijd over, dus dacht ga even snel naar binnen.

Dat snel was helaas niet snel.. het was traag.. mede omdat de suppoost een heel verhaal ging ophangen over de expositie, ging uitweiden over Berlage.. Hij begon met de vraag of ik wel wist wie Berlage was.. even voelde ik me als een vriend bij de Keukenhof toen een man vroeg of hij wat wist over bloembollen.. Ik hoorde mezelf zeggen: 'Ja wat denkt U, anders zou ik toch niet komen kijken hier" de toon was verre van vriendelijk, mede omdat ik moest opschieten, had weinig tijd nog voor deze expo en wilde hem wel zien.

Dus ik snel naar binnen, en ja hoor daar stonden prachtige dingen opgesteld, die niet tot mijn verbeelding spraken, ik vond het niet echt bijzonder. het bleek later ook een expo te zijn van kunstenaars te zijn die geïnspireerd zijn door Berlage.. dus iets heel anders.

Gelukkig kon ik op dus er snel weer uit.. Leve de museum jaar kaart.

Daarna heerlijk met Els een kopje thee en een broodje genoten op het terras van de Beurs van Berlage, om daarna naar de boot te gaan voor de rondvaart met de leerlingen. Het is zo mooi dat ze allemaal  er waren en op tijd. We mochten aan boord, en kregen meteen te horen dat we niet mochten eten, en dat werkt niet bij onze gasten, heel stiekem hebben ze toch gegeten en ik wist het en heb mijn ogen dicht gedaan. Werd wel erg moe van de boottocht.. wat een rustgevende tocht.. gaap..

Bij aankomst gingen we een ijsje halen, Els had bedacht dat we dat in de stations hal gingen doen, dus terwijl ik met de gros van de leerlingen overstak, was ik Els ineens kwijt, bleek Els al vast naar voren te zijn gegaan naar de shop voor ijs, alleen wist ik niet welke ze koos, achteraf was het dezelfde als vorig jaar maar ja.. dat weet ik ook niet natuurlijk.

Lekker met de gasten buiten een ijsje gegeten om terug te gaan naar de trein. Ik moest nog even naar het toilet dus ik zei heel mooi ik kom hier terug, dus nadat ik het toilet, dat 50 cent kost, maar niet schoon is en ruikt naar heel veel urine, liep ik terug naar de afgesproken plek.. waar geen Els en leerlingen te vinden waren.. Dus zoeken, en geloof me station Amsterdam is groot... Els bellen en gelukkig nam ze op, bleek ze bij een andere trap te staan dan waar ik vanaf was gekomen. dus niet handig maar gelukkig elkaar gevonden. We moesten nu wel opschieten omdat we de trein moesten halen. Gelukkig was de trein naar Vlissingen er op tijd en konden we terug gaan

Onderweg moest een leerling naar het toilet, duidelijk geen treinreiziger, dus ik heb hem gewezen waar hij heen moest lopen, we hadden een trein met een boven en onder gedeelte, dus hij liep naar de trap toe, en kwam terug met de mededeling dat de deur op slot was, dat kan, hij kan bezet zijn.  Toen hij weer liep en terug kwam dat hij op slot was, heb ik even gekeken bleek hij bij het stukje te staan naast de deur naar het middenstuk bij de trap, waar hij aan de hendel van de noodrem stond te trekken, ik heb hem gewaarschuwd dat dat niet moest.. maar heb wel vreselijk gelachen.

Nadat we afscheid hadden genomen van elkaar op het station Alphen en iedereen naar huis ging, ben ik nog even gaan sporten waar ik nog even met een oud leerling een mooi en goed gesprek had wat een extra mooie afsluiting van de dag was.
kortom een prachtige dag










Geen opmerkingen:

Een reactie posten