vrijdag 12 juni 2015

ook dit gaat over....hoop ik

 
Het oogt als een lief en sociaal jochie, mijn sportschema maker bij Jawi. Dat is hij ook wel in hart en nieren en ik heb daar nooit aan getwijfeld, hij is een kanjer...
 
De bittere waarheid echter is nu aan het licht gekomen.
We vroegen heel onschuldig om een nieuw schema, omdat het schema wat we deden niet meer echt voldoening gaf, dus er mocht iets nieuws vonden wij wel. Dit gebeurde.
Het begon lief met een leuke schuine buikspier oefening, een leuke plank hangen in de lucht oefening, een leuke rechtebuikspier oefening met een uitdaging in de bosobal
Kortom dat was het leuke en lief stukje aan het begin. Daarna gingen we naar boven naar 5 apparaten waar we dan wat oefeningen moesten doen, gewoon ff wat oefeningen voor de benen, wat schouders , wat borst en een rug oefening.. kortom  is goed te doen en lief met een kleine uitdaging ergens.
Wij, mijn sportmaatje en ik, keken elkaar aan en zeiden zachtjes tegen elkaar, als dit het is, een eitje.....
Helaas het werd een keihard gekookt ei, wat er toen uit de hoed kwam getoverd.
 
We gingen naar het speciale hoekje, daar kregen we de opdracht om onszelf 50 keer op te trekken, ik kan je wel zeggen, de vloekwoorden bleven nog in mijn mond hangen maar wat is dat zwaar... maar goed stug volhouden, zeker niet onderdoen voor mijn sportmaatje, en zij zeker niet voor mij, daarna kwam de opstap oefening, met 1 been op een bankje stappen en dan er weer af, dit 50 keer met het ene been, daarna 50 keer met het andere been, slopend geloof me, je gaat kapot en het kost een hoop kracht en adem.. ( we zagen op de hartslagmeter dat we 98% van ons capaciteit gebruikten), daarna 50 kettlebell swings dat is te doen dat is leuk als afsluiting van deze sessie, 50 volledige sit-ups, en ja dat vind ik geen probleem, dat kan ik, mijn sixpack is dan wel niet zichtbaar maar mijn buikspieren zijn wel ontwikkeld....
 
Toen het volbracht was, vielen mijn sportmaatje en ik elkaar bijna huilend in de armen, dit was wel pittig maar te doen.. terwijl we nog wat stonden na te hijgen.. kwam de klap...
we moesten nog een keer het hele stuk doen van optrekken, van opstappen, van kettlebell swing, van situp.. maar nu 40 keer... dit is al minder leuk.. maar dat was het nog niet...
het werd nog gekker..... het werd 30 keer  20 keer en dan 10 keer.. kortom... het was aan het eind van deze sessie zo dat we elkaar huilend in de armen vielen en ons afvroegen wat we onze sportschemamaker hadden aangedaan. Wat hebben we gedaan dat we zo gestraft moeten worden..
Het was dood gaan.. mijn sportmaatje zei al meteen.. dit ga ik niet doen.. ik ben nog van de ik ga het eerst uitproberen en daarna steeds meer schippen en steeds meer mijn eigen versie er van geven.
 
Inmiddels zijn we 4 weken verder, het schema doen we 1 keer in de week op vrijdag.... en ik moet zeggen, het begint te wennen, steeds sneller gaat het , en steeds beter. de spieren ontwikkelen zich toch wel, al is het wel zo dat  de eerste keer alles 50 goed te doen is, maar bij de 40 komt het diepte punt omdat je weet dat je begonnen bent, er geen weg terug is, en dat je nog 60 keer dezelfde oefeningen moet doen...
 
Natuurlijk zou ik hem vaker willen en kunnen doen, maar aangezien ik veel extra dingen doe in groepstrainingen is dit de enige mogelijkheid om dit schema dan te doen.
Op de zaterdag doe ik vaak de get fit en core, zondag de crossfitnes.. maandag de kettlebel, op dinsdag de andere crossfitness, of woensdag de get fit, core en kettlebel en op donderdag alleen cardio, om zo ook een beetje mijn lichaam rust te geven.
 
Kortom het lijf gaat te keer, en ik weet ook dat het schema dat ik nu doe toch ook weer over gaat.
gelukkig wel
maar het blijft vooralsnog wel genieten zo met elkaar als we sporten, Sinds kort doen we het schema met drie personen en dat is nog leuker en gezelliger..
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten