zaterdag 6 juni 2015

etentje in Wateringen

 
Zaterdagavond had ik weer een etentje met de eet club. Het was wederom gezellig en goed geslaagd.
Altijd is het weer een verrassing wat we te eten krijgen maar ook wat er nu weer voor bijzonders is. Ieder van ons slooft zich uit, zet zijn beste beentje voor en bedenkt iedere keer weer iets nieuws. Naast dat het vreselijk gezellig is, komen er ook onderwerpen aan de orde met diepgang. Komen we tot nieuwe ontdekkingen en genieten we enorm van alles.
 
De gerechten dit keer kwamen uit de keuken van Yvonne en René.
 
Het voorafje bestond uit een gevuld driehoekje met Franse kaas, Pekan noten en honing. een heerlijk maar toch wel eetlust opwekkend hapje.
 
Daarna moesten we even wachten want het volgende gerecht uit de oven zou komen. Dit keer een broodje, wat uitgehold was en dat gevuld is met een heerlijke kaas met daarop in het broodje gebakken eitje.. heerlijk weer, heel eenvoudig eigenlijk maar zo lekker en bijzonder.



Het hoofdgerecht bestond uit een soort van groente taartje, voor mij was de taart met een H versierd en bestond uit gegaarde groente met kaassoorten en verschillende paddenstoelen. Een heerlijk gerecht in de oven gegaard gerecht, heerlijk was het. Ook dit was weer een soort van extra lekker gerecht en was het wederom genieten.


 
Het nagerecht,.... het water loopt me nog in de mond. Een zeer machtig toetje met een bakje gemaakt van witte chocolade, gevuld met zwarte bessen, frambozen en bramen, met heel veel slagroom en chocolade snippers.... daarnaast een soort van tripel, gevuld me ja hoor slagroom met cake en heerlijke vruchten... en een stukje zelfgemaakte arretjes cake 2015.. kortom de suikers en de vetgehaltes zijn weer behoorlijk aangevuld vanavond maar het was lekker.

 
Telkens als ik kijk naar de gerechte hoor ik mezelf zeggen kleine porties, maar helaas dat is dus mis gegaan vanavond.. ik dacht wel kleine porties maar het waren er toch grotere porties..
 
Uitbuiken op de bank met een heerlijk kopje thee, en genieten van elkaars gezelschap
wederom besef ik me hoe mooi en goed het leven is.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten