maandag 22 juni 2015

Bring Sally Up...


clik eerst op onderstaande link en lees dan het verhaal


Gisteravond was na 3 weken afwezigheid, Danny terug als trainer bij de Kettlebell, dus dat was meteen al een uitdaging.
Bij binnenkomst, ik moet zeggen ik kwam samen met vriendin Paulien al moe binnen, zagen we het al.., een circuit.. en ach dat is soms wel te doen, soms ook niet.

Danny had kennelijk in Amerika de nodige nieuwe inspiratie opgedaan, wat uitliep in een prachtige opgezette les.

We begonnen met 5 Brupy's en geloof me, die 5 burpys lijken niets maar je eten van 18.00 komt geheid omhoog, je burpt het op als het ware, maar goed dat hoort erbij
Daarna 2 keer 5 keer opdrukken, en nog wat squats.. en dat is prima te doen.

We waren er klaar voor dus kom maar op denken we dan dus het circuit begon.. het was een aangenaam iets, het hoefde maar 30 seconden per oefening.
Het was afwisselend, al was het even jammer dat ik niet door had dat het gewicht bij het toestel waarbij je moest trekken aan een touw voor de schuine buikspier dat het gewicht heel laag was, gevolg dat ik dus met volle kracht er aan trok en meteen het einde van de handgrip tegen mijn lip knalde.. maar ach daar doet een sporter niet moeilijk over.. een blessure is als een soort trofee als een beloning voor de inspanning.

 Na de 10 oefeningen van het circuit, kregen we nog wat opdrachten om even wat loop oefeningen te doen door de zaal, in hoog tempo, op handen en voeten door de zaal, kikkersprongen, en lunches met hupje. nou dat hupje dat lukt me dus niet, daar heb ik geen coördinatie voor..

Daarna kwam nog even een kort circuitje, terwijl we allemaal al half dood op de grond lagen, we nog op adem aan het komen waren, we nog steeds zaten met vinden we dit nu echt leuk.... komt er nooit een einde aan... mochten we 50 swingsmaken met de kettlebell, mochten we 50 squats maken, en dan ook nog 50 keer op drukken.. met een lief woord push up.... maar het is gewoon afzien en 50 is veel heel veel.

Het was klaar.. maar nee, we kregen nog een toetje.. ik ben gek op toetjes, maar dit keer vond ik het een toetje waarbij ik dacht doe maar niet..

de vloer om mij heen was inmiddels veranderd in een soort van grote regenplas. zo zat ik te  zweten. dat is wel een goed teken omdat dan je hartslag omhoog gaat en dus je langer in de verbranding zit.. je verbrand veel langer en dat heeft weer een goed effect op je lichaamsvet etc.

Maar goed het toetje was, daarom bovenstaande link, squats met Bring Sally up  en halverwege over op push ups.. kortom de benen verzuren, omdat je tijdens de zin bring Sally down in de squat houding staat en dan pas weer omhoog mag als er komt bring Sally up, kortom dat is doodgaan in vele vormen. Verzuring tot in je tenen, en dat alles met de lieftallige lach van Danny. die dit bedacht heeft.


Ik moet wel bekennen ik doe het vrijwillig en je gaat inderdaad naar de kloten maar wat is het heerlijk om te doen.. genieten gewoon, mede doordat ik met Paulien het samen afzie maar ook door de andere sporters die elke maandag er zijn bij deze les wat toch weer erg gezellig is, met elkaar kletsen en praten en afzien...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten