zaterdag 27 juni 2015

kado tip



Mijn moeder kreeg een uitnodiging voor een feestje van bevriende vrienden.
Ze zag als kado tip dus een enveloppe staan.
Mijn moeder zou mijn moeder niet zijn dat ze niet meteen in haar ondeugende ik schiet en dus meteen bedenkt wat kan ik hier mee.

Toen ik haar zaterdagavond belde voor ons wekelijks gesprek en up date over onze levens, vertelde ze me dat ze druk was.
Ik vroeg haar natuurlijk waarmee ze druk was, nou daar kwam het verhaal.
Ze was die middag naar de action gegaan en had twee pakken enveloppes gehaalt, ze was druk bezig met deze enveloppen te vullen, met witte papiertjes met teksten als.. "Jammer nu geen prijs" met teksten als..  "nog even doorzoeken" en noem maar op. Ook had ze uit de krant diverse stukjes advertentie gezocht, de man van het stel houd erg van koken.. dus een advertentie met pannen met de opmerking.. dat hij deze zelf maar moet gaan kopen als ze de enveloppes met geld hebben gevonden.
Kortom ze is bezig met 100 enveloppen te vullen met wat geld, en veel briefjes met teksten etc.

Ze heeft de dikste lol, ze pakt het totaal mooi in en geeft dit aan het gelukkige stel dat een feestje heeft te vieren. Ik hoop wel dat ze verteld dat er in de enveloppen geld zit en dat die mensen niet achteloos het weg leggen in de la en het vergeten om na jaren er achter te komen dat er in de enveloppen wat zit.. maar daar zal ze wel aan denken.

De gedachtenkronkel die ze heeft vind ik al geniaal, gewoon het letterlijk nemen, een stel enveloppen geven met de opmerking ik vond 1-tje wat weinig als kado daarom maar twee pakken....  dat vond ik wel gepast..

Briljant hoe komt ze erop.
Ik vraag me echt af hoe deze mensen zullen reageren.

Daarnaast had ze weer een verhaal. Haar vriendin in het kwaad, vertelde dat ze nieuwe schoenen had. Mijn moeder, geniaal als ze is, zegt natuurlijk dat ze die schoenen erg mooi vind en dat ze zelf ook nieuwe schoenen heeft.
Haar vriendin zegt dan ook meteen... goh wat heb jij ook een mooie schoenen. en ad rem reageert ze dan met de opmerking : "Maar dat wat er in staat is tig keer kostbaarder en mooier " Ik vind dit zo geweldig

Mijn moeder die zo opbloeit in het flatgebouw waar men totaal geen contact met elkaar wilden, dat ze daar zon lol maakt met die mensen, dat ze al heeft besloten om deze zomer maar een klein draagbaar radio mee te nemen om die aan te zetten in de hal als ze daar zit om met mensen te praten. Zij die toch overal binnen struint en met de mensen in gesprek gaat, die net even dat doet waardoor mensen ineens uit hun schulp kruipen en graag even naar haar toekomen en noem maar op.

Zoals ik al eerder zei "Mijn moeder is geniaal en wat ben ik trots op dat mensje"
 Zij is wel mijn moeder, die straks in juli 81 jaar gaat worden maar nog steeds niet haar streken is verleerd en die nog steeds zegt wat ze vind en hoe ze over dingen denkt..





Geen opmerkingen:

Een reactie posten