donderdag 18 juni 2015

broodje aap (6)



Regels zijn regels

Tijdens een tentamen op de universiteit van Cambridge vond enige jaren geleden de volgende conversatie plaats nadat een student aan de examinator vroeg om gebak en een glas bier:
Examinator: ‘WAT zeg je?’
Student: ‘Meneer, ik verzoek u om mij gebak en een glas bier te geven.’
Examinator: ‘Het spijt me. Nee.’
Student: ‘Meneer, ik verzoek u met klem om mij gebak en een glas bier te geven.’
Hierop haalt de student een exemplaar van de vierhonderd jaar oude Laws of Cambridge tevoorschijn. Hoewel de tekst geheel in het Latijn is, zijn de reglementen nog steeds van kracht. De student wijst de examinator op de passage waar staat: ‘Gedurende tentamens is het de heren toegestaan te verzoeken om gebak en een glas bier.’
De student accepteert cola en hamburgers als moderne variant op deze versnaperingen en hij voltooit luid slurpend zijn tentamen.
Drie weken later ontvangt de student van de universiteit een boete van vijf pond wegens het niet dragen van een zwaard tijdens de tentamens.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten