zondag 21 juni 2015

gewoonte dier

 
Tja, gewoonte dier als ik ben.. ik kom donderdag thuis, open de brievenbus... en ja hoor geen Mikro gids... ik ben natuurlijk dan even van slag, want ja het is toch wel handig een gids om te hebben  en zo alvast aan te kruizen wat je wel en wat je niet wilt zien. Dit keer ging dat dus mis.. maar goed van vertrouwen als ik ben.. wacht ik tot de volgende dag.. vrijdag dus.
 
Eerlijkheidshalve moet ik ook zeggen dat ik donderdag ook echt geen puf meer had om wie dan ook te bellen over de slechte bezorging...
 
Kortom toen ik vrijdag thuis kwam, lag er geen Mikro gids, dus ik de p in en dus maar bellen.. dat doe je dan natuurlijk. Via een heel ingewikkeld systeem kwam ik achter het nummer over de slechte bezorging, dus ik bellen. Moest ik natuurlijk mijn abonneenummer intoetsen en ja dat heb ik niet dacht ik, ik vloekte al behoorlijk binnensmonds omdat ik dacht ik moet dat nummer hebben, ik betaal tenslotte niet voor niets het abonnement geld, dus ja ik zoeken op mijn oude Mikro gids en gelukkig op de voorkant stonden mijn gegevens.
 
Helemaal klaar voor de actie, ik alles keurig ingetoetst, de belofte dat zaterdag voor 18.00 de gids in mijn bus zou liggen, maakte de hele dag weer helemaal goed.
 
De volgende dag, zaterdag toch wat ongeduldig want als hij niet zou komen hoe zou ik dan etc.. de gedachtes zijn natuurlijk duidelijk. Gelukkig is de kro erg betrouwbaar en ja hoor daar was hij dan.. eindelijk.. de gids.
 
Tot mijn stomme verbazing was het dezelfde gids als ik in huis had liggen. Ik heb ze naast elkaar gelegd om mezelf te overtuigen.. en ja het was echt waar.
Pas toen ik een keer extra op de wikkel keek zag ik het staan.. het was een gids voor 2 weken..
Het meest domme vind ik achteraf van mezelf dat ik dat dus gewoon niet gezien heb terwijl het door de hele gids geschreven staat dat het een gids is voor twee weken.
Sterker nog dit doen ze altijd als het zomer gaat worden, heel slim omdat dit natuurlijk heel veel porto kosten spaart, dus van mij mogen ze dit standaard doen....
 
Ik ben er dus weer achter gekomen dat ik toch beter moet opletten en niet zo snel moet denken dat iets mis gaat... al hoewel.. het blijkt wel dat ik toch meteen in de handelings modus schiet en dat is ook iets wat een groots kwaliteit is..
 
ps hoe duidelijk moeten ze zijn..... ik heb het echt niet gezien dacht alleen leuk die zonnetjes voor de zomer... en nog gekker vind ik... ze hadden dat toch ook gewoon in het bericht kunnen zetten als je belt dat je de gids niet hebt ontvangen...
 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten