zondag 19 april 2015

van het ene stof in het andere

 
Vandaag na het sporten met vriendin Kitty naar de stoffenmarkt geweest, ik was en opzoek naar een groene lap die ik kon gebruiken bij het werken met Green screen, op school. De kids zijn zo enthousiast dat ik het ook steeds meer ga worden, ze maken prachtige dingen. De filmpjes die ze maken, de prachtige foto's kortom dit lokt uit om meer te willen . Deze week al een groen morfpak gekocht voor school, om te gebruiken, zodat ze onzichtbaar door het scherm kunnen lopen en van allerlei gekke dingen kunnen doen. Kortom ik wist al dat het leuk was, maar zo leuk om hier mee te werken wist ik niet. Dus er moet een groene lap gekocht worden van speciaal materiaal en tevens de goede kleur groen. kortom al een hele puzzel, natuurlijk loop je op zon markt, en is er weer een teveel aan keuze, teveel aan groen, en moet je kiezen wat je wilt.. ik ben daar heel heel slecht in. maar het is gelukt 3 meter prachtige groen stof van een soort van fleeche wat volgens mij de goede kleur is, dus dat ga ik morgen in mijn lokaal even uitproberen wat ik er mee kan etc... lijkt me wel zinvol
 
Heerlijk zitten te lunchen al moet ik zeggen de nieuwe manier van serveren is niet zo mijn ding, je krijgt een lang stuk brood met daarop, echt wel wat ze hebben gezegd, maar het ligt er gewoon los op, dus je moet eigenlijk op de een of andere manier je zien te redden en dat lukt wel maar wat een zooitje gaat het worden dan.
 
Daarna gingen we naar de tentoonstelling over de Geisha in het Volkskundige museum, wat een prachtige tentoonstelling, het kan zijn omdat ik ouder word, of omdat de onderwerpen me meer raken dat ik tegenwoordig langer in een museum ben en bij een tentoonstelling kijk, was al zo in Amsterdam bij Body Art en nu bij de tentoonstelling over de Geisha's,   wat een prachtige tentoonstelling, de mysterie is dan wel iets ontrafelt maar toch  ik blijf met de vraag zitten zijn het nou de wat duurdere  callgirls of zijn het gewoon prachtig uitgedoste serveersters in een theehuis voor rijke mannen.. ik heb geen idee namelijk.. maar het blijft intrigerend. Zeker de verhalen van bepaalde Geisha's die bekend zijn geworden. De lachende Geisha, de negen vingerige Geisha, die haar pink afhakte omdat ze haar grote liefde verloor en meer dat deze verhalen zie je.   Heb er bijna 2 uur met Kitty rondgelopen en wat prachtig deze tentoonstelling ik vind het een aanrader en eigenlijk moet iedereen hem gaan zien....
Het museum vind ik een prachtig museum, altijd als ik er ben moet ik even naar de boeddha's even maar naar ze kijken, zo mooi al vind ik nog steeds dat ze een onwaardige plek hebben, maar het is wel al beter dan het eerst was. In het begin hadden ze een hele grote zaal voor zichzelf dat was immens indrukwekkend, nu hebben ze helaas een heel klein zaaltje maar ze staan nu niet meer zo opgepropt als ze ooit deden. dus dat scheelt.
Na een heerlijke middag in leiden weer thuis gekomen met een heerlijk voldaan gevoel
 
plateau zolen

 
 

  


Geen opmerkingen:

Een reactie posten