dinsdag 14 april 2015

uit de oude doos (deel 3)


 
Foto's
 
Ik weet nog wie ik zoal zie
dit zijn de meisjes van mijn klas
M'n nichtje Els, m'n neefje Jasper
M'n opa en m'n oma uit Roermond
En dokter Van de Biezen met zijn hond
 
Als ik ooit geveld door Magere Heijn
Dan weet geen mens meer  wie ze zijn
Foto's van tante Noes
Van ome Guus uit Goes
Foto's- maar zonder meer
Een massagraf in leer
 
( fragment uit Foto's door Jenny Arean)
 
 


 
 
Bovenstaande foto's zijn de laatste foto's uit mijn jeugd. Mijn jeugd speelde voor een groot deel af in Mussel met een korte onderbreking in Stadskanaal. Het huis waar ik als 6 week oud baby in kwam, was een bijzonder huis. het was een huisje heel klein in de oude Molenstraat, al was er in de buurt van ons huis geen molen te vinden, zo werd de straat genoemd. Daarna verhuisden we naar een nieuw huis in de Nieuwe Molenstraat, waar ik een speciale band mee heb. Dit huis is ons thuis gebleven, we gingen toen ik in de toen nog 4 de klas zat verhuizen naar Stadskanaal, maar na 2 jaar kwamen we terug en juist we kwamen weer terug in het zelfde huis. Toen ik het huis verliet om op mezelf te gaan wonen,  gingen mijn ouders na een aantal jaar verhuizen naar Zwartemeer, een koop huis, dit was hun grote wens, maar helaas, dit was niet wat ze zochten, dus ze verhuisden weer naar Stadskanaal.. maar daar vonden ze het ook niet echt.. maar gelukkig het huis van vroeger kwam weer vrij en ze konden er weer in. Ze waren terug op het honk. Dit is huis hebben ze uiteindelijk gekocht, en later verkocht voor een prachtige huur vila in het dorp. Het dorp waar mijn vader zo graag was. Zijn as is er gebleven, mijn moeder is verhuisd naar Musselkanaal, waar ze nu ook gelukkig is.. en zo sluit ik hier dan ook de periode van mijn jeugd af. Van mijn latere jeugd zijn bijna geen foto's te vinden, ik was altijd anti foto's...  pas later toen ik in Groningen kwam begonnen er wat foto's te ontstaan, vooral door het theater.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten