woensdag 8 april 2015

uit de oude doos (deel 2)



Foto's

Hier staat "logeren bij oom Wim"
Hier staat "Vakantie te Kijkduin"
Maar wat zou dit voor een tuin zijn?
Waarschijnlijk een verjaardag of zoiets
En dit is onze buurman met z'n fiets.

Foto's van lang gelee
Van zon en zand en zee
Foto's in overvloed
Van mannen met een hoed.
 ( fragment uit het lied Fotos's van Jenny Arean)








Bij veel van deze foto's heb ik inderdaad geen idee meer, wel herken ik het badje in Klazienaveen met nicht Rita waar we veel waren met elkaar. Ook de deur van onze eerste huis in Mussel, ik kon er net bij, om de deur open te doen. Het jochie met de emmer ben ik bezig in de grote tuin in Mussel om onkruid te wieden..  De grote stoel waar ik in zit, op de eerste foto is een foto van een stoel die mijn vader opnieuw had bekleed. Die man was altijd bezig met dit soort dingen, stoelen bekleden, houtsnijwerk, vloerbedekking leggen, behangen, dieren opzetten en noem maar op, zijn gedachte was dat wij als kinderen het niet armer mochten hebben dan hij had gehad... en daar heeft hij inderdaad echt voor gezorgd

Geen opmerkingen:

Een reactie posten