woensdag 22 april 2015

uit de oude doos (deel 5)


foto's van vroeger

Hier heb ik nog een foto van heel lang geleden
Maar als ik blijf kijken dan wordt het weer heden
Gemaakt op de ochtend van mijn vijfde verjaardag
De kamer vol slingers, 't cadeau dat al klaar lag
Het schippersclaviertje, de wens van mijn dromen
Heb ik 's middags nog mee naar het circus genomen
En brandweerman worden was het doel van het leven
Die dromen zijn over, 't gevoel is gebleven

refr.:
Diep in m'n hart verlang ik vaak naar dat kind terug
Kinderen willen groot zijn, nou dat gaat vlug
Als me het leven tegenzit, denk ik aan die tijd
Al werd ik nooit die brandweerman, raakte het kind niet kwijt
(Fragment uit het lied foto's van vroeger door Rob de Nijs)

Net begonnen in Alphen, als docent hier nog bij mijn
hospita


Volgens mij bij een vriendin op bezoek in 'Groningen als regisseur van het stuk
En/of van Judith Herzberg

op een schoolfeest als de klokkenluider van de Notre dame
Thema was Hollywood


Op het strand bij Noordwijk,

Zoals ik al schreef, er zijn weinig foto's van die tijd, mijn puberteit zijn weinig van, omdat ik nooit op de foto wilde, nu ook niet trouwens, ben anti, ben liever de fotograaf, vind altijd dat ik er net niet op sta zoals ik mezelf zie, dat maakt het extra lastig altijd.
De foto's die ooit gemaakt zijn op schoolfeesten zijn inmiddels verdwenen, ik maakte vaak de prachtigste creaties, zoals de kikkerprins bij een sprookjesfeest, een vuurtoren bij een strandfeest, een snelle jongen, met leren jas en veel geld, en helemaal bruin gegrimeerd met een rasta pruil op een mafia feest, als een man met helemaal  wit waaruit zijn hoofd werd gegeten, bij het spookfeest, kortom er waren prachtige fotos maar die zijn helaas niet meer te vinden, of misschien als ik ooit een keer al mijn oude cd\s met fotos induik dat ik ze dan vind.. maar dat is een leuke klus voor de zomer, al staan er dan ook al veel dingen die gedaan moeten worden..





Geen opmerkingen:

Een reactie posten