zaterdag 4 april 2015

apk grote beurt


Elk jaar weer is het een bezoeking.. elk jaar weer hang ik er tegenaan
het moet namelijk weer. De auto moet voor de apk.. dus ja we gaan weer. Ik baal, ik heb de pest in, maar het is jaarlijks verplicht en dus daar gaat weer een deel van het zorgvuldig gespaarde loon. Het gekke is dat waar je ook gaat je komt bijna nooit onder de 1000 euro uit aan kosten. Ik weet niet hoe ze dat doen, maar ze doen het.
Dit keer viel het mee, slechts 2 kapotte achter veren dat dacht ik al, en twee kapotte rubbers aan de voorkant en dan toch nog dik 800 euro.. ik denk dat ik gouden achter veren krijg of zo.. ik heb geen idee, of hele speciale rubbers voor de willen voor..  ik blijf me verbazen en heb totaal geen zicht op wat ze daar doen en hoe ze het doen. Ik zwijg maar over het kapotte remlicht achter, ik neem aan dat ze dat ook zien als ze de apk doen. Verder kreeg ik de mededeling dat ze maar 1 veer op voorraad hebben dus ik mag nog een keer terug met dat ding.. dus ik kan mijn lol duidelijk op.  Ik hoop dat ze het toch nog voor elkaar krijgen om een nieuwe veer te vinden anders is het dubbel lol of pech zoals je het wilt zien. Gelukkig vielen de kosten mee en kon ik om half 4 mijn auto weer halen. Ik vind dat altijd een gedoe, mede omdat ik dan eerst een stukje moet lopen naar een bushalte, en ja hoor, net als je er aan komt gaat de bus er langs.. dus je weet dan al dat je een half uur moet wachten. Alphen is geen wereldstad als doen ze wel alsof... Dus ik heb maar besloten om naar de volgende halte te lopen, alles beter dan zonder jas, ik weet het dom, om te kijken of daar misschien nog een andere bus komt, en ja hoor de bus ging daar precies over een minuut. Ik blij dat scheelt toch een behoorlijke wandeling nog voor mij, al ben ik daar niet vies van om eerlijk te zijn. Terwijl ik stond te wachten zag ik het plaatje staan dat de bus er was.. en terwijl ik omkeek zag ik inderdaad geen bus, in geen velden of wegen te bekennen. De techniek staat voor niets bleek wel.  Gelukkig is het wel zo dat het bij benadering is en dus was de bus er redelijk snel. Erin en er 5 haltes later weer uit om weer een stukje te lopen om bij de garage te komen. Vind het altijd wel bijzonder om te ontdekken dat er bij een garage nooit een bushalte in de buurt is, of een halte zit die gemakkelijk te bereiken is. Misschien is hier over nagedacht om de luie automobilist uit de auto te krijgen en hem wat lichaamsbeweging te geven. Gelukkig stond mijn auto klaar. Op mijn vraag of ik al moest gaan uitzien naar een andere auto, was het antwoord gelukkig dat dat niet hoeft, het loont nog steeds om hem te laten maken bij de apk, dus dat is prima geregeld. Ik kan weer een jaar heerlijk rijden in mijn fordje ka...
de bus is er

waar dan?



Geen opmerkingen:

Een reactie posten