maandag 18 november 2013

uche uche uche......

De afgelopen week zat het er al aan te komen, sterker nog eigenlijk al twee weken geleden, ik was wat moe en lamlendig, en heel langzaam zonder dat ik er erg in had, begon het te kriebelen in mijn keel. Ik ben niet zo snel voor een gat te vangen dus heel simpel,  ik meteen aan de isla moos, meteen aan de nodige hoestdranken en ja ook meteen aan de noscaspet, wat erg goed helpt om de kriebel te stoppen.. Helaas hebben deze middelen gefaald, het heeft niet geholpen, de hoest begon met een kriebel.. daarna begon het met een droge hoest, soms met de nodige restanten van wat toch een infectie is geweest in de luchtwegen, denk ik, Tenminste de kleur was dermate groen, dat het duidelijk een soort van infectie zal moeten zijn geweest, en ik moet zeggen het kwam er met verve uit.. gelukkig kan ik het aardig goed inschatten en had ik al de nodige doekjes bij de hand en papieren zakdoeken om zo dit overtollige groene goedje charmant in de prullenbak te gooien en hoefde ik het niet, omdat ik niet goed oplette het van de muur te schrapen.  Ik kuch wat af momenteel, met name in het bed kuch ik me suf, en dus slaap ik weinig en dus dat breekt op, nadat ik afgelopen weekeinde, de hele zondag in bed was gebleven na het sporten, en daarna vroeg in bed ging, ik al kuchend de nacht doorgekropen ven heb ik mezelf maar eens aangepakt, en om 8.00 zat ik aan de telefoon om mijn geweldige dokter te bellen. Terwijl ik zei dat ik graag een afspraak wilde maken omdat ik zo hoeste in de nacht, zei de assistent, joh dat is niet nodig, weet je wat ik schrijf wel even een medicijn voor die het hoesten stopt in de nacht, dan kun je goed slapen en kijk dat maar even aan, mocht het niet overgaan dan bel je weer en dan kom je. Ik helemaal blij omdat ik dus nu niet extra tijd kwijt ben om bij mijn huisarts langs te gaan maar heb wel een middel met codeïne om het te temperen.. dus het komt goed.. ik verheug me nu al op de avond dat ik gewoon kan slapen zonder met die hoest wakker te worden. Voor het eerst in mijn werkleven heb ik toch maar gevraagd of ik een vergadering kon skippen omdat ik het gewoon niet trok en te duf en te moe was en dat mocht heerlijk
om toch maar even in de stemming te blijven hier dan een geweldige lied, wel erg gedateerd over hoesten....hoestlied
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten