zondag 10 november 2013

JAWI


Al jaren ben ik trouwe bezoeker van het sportcentrum JAWI en ik moet zeggen tot volle tevredenheid. In het begin ben ik mee genomen door een toenmalige vriend, die vond dat het goed voor mij zou zijn om te gaan sporten. Ik moet zeggen dat ik er nog al sceptisch tegenover stond, mede omdat ik het gewoon zonde van mijn tijd vond, en zeker zonde van mijn geld, en daarnaast had ik toch al een goddelijk lichaam dus dat had ik niet nodig. Maar zoals het zo vaak gaat met dit soort dingen, je zegt ja, je gaat, eerst samen met die vriend, omdat hij op die tijden kan, en uiteindelijk verdwijnt die vriend en ga jij door omdat jij ontdekt dat het zo lekker is om zo met je lijf bezig te zijn, om zo te ontladen. Kortom  ik ben nog steeds een trouwe bezoeker van Jawi, en probeer hoe dan ook elke dag even te gaan. In de tijd dat ik er begon was het inderdaad alleen maar sport en niets meer dan dat, de fitnessafdeling was heel klein, slender you en de zonnebanken waren ook ergens verstopt, en dat was het, de sfeer was goed dat wel maar verder, geen extra dingen dus. Inmiddels is Jawi stukken beter van sfeer en opzet, ze zijn erg bezig daar  vooral met gezondheid. De begeleiders die daar rondlopen zijn geweldig. Ze weten precies wanneer jij tijd hebt of niet, dat vind ik zo leuk, omdat ik heel vaak even snel tussen een aantal lessen door ga, omdat ik dan net ff lekker kan sporten, zeker als ik later geen tijd heb die dag. Het gevolg is dat ik dus extra geniet hiervan. Ze zien me dan aankomen, met mijn hoofd van even geen tijd voor gezelligheid en laten me dan ook gaan. Heerlijk. Inmiddels doe ik al maanden een circuit voor de benen en buik en eentje voor speciaal de rug en benen en schouders, en als ik deze twee afwissel kom ik zo toch elke dag aan mijn trekken en doe ik alles in een week. Heerlijk. Sinds afgelopen zondag toen ik vriend Martin vroeg om mee te gaan naar het get fit circuit, om mee te doen met de buikspieren, en we in de week toch altijd proberen om een keer samen te sporten in het circuit, ben ik om. Het was heerlijk om dat circuit te doen, in nog geen 45 minuten ben je dus klaar met alles en ik ben gesloopt, sinds jaren heb ik het dus dat ik als ik gesport heb echt bij moet komen, en dat is heerlijk. Denk je al jaren alles gehad te hebben en dan ineens krijg je een nieuw iets en boem je komt weer tegen dat je toch niet echt fit bent in dat gedeelte. Eigenlijk is het zo dat het opvallend is dat Jawi steeds aan het vernieuwen is, met nieuwe dingen die ze uit proberen en dat gaan opzetten. Ik prijs me erg gelukkig dat ik bij deze sportschool terecht ben gekomen  en niet bij 1 van de velen anderen in Alphen, mede omdat de mensen die er komen leuk zijn, in alles soorten en maten, en ook het personeel is erg gaaf op de afdeling waar ik kom... De nieuwe actie met stempelkaarten, dat als je een volle kaart hebt je een kans maakt op geweldige prijzen, maakt het sporten nog leuker en ook de drang om te gaan is groter. Inmiddels ben ik met mijn tweede kaart bezig en hoop  ik kaart 3 ook vol te krijgen voor de trekking in december. 3 Keer meer kans, al zitten er prijzen bij die ik al heb weggegeven als ik ze win, omdat dat niet mijn ding is maar wel voor diegene die ik het vooral gun. Ooit woonde ik in Groningen en toen ging er niets boven Groningen en nu ik sport bij Jawi, gaat er eigenlijk niets meer boven Jawi op dit gebied, voor mij...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten