vrijdag 22 november 2013

dus we gingen wokken.....

 
 
Als hooggeeerde gast mocht aanschuiven bij het wokgebeuren ter ere van de verjaardag van vriendin Heleen. ik was aangenaam verrast dat ik ook van de partij mocht zijn, maar ik begreep het wel, mede omdat er nog een vriendin was uitgenodigd, naast al haar kinderen en kleinkinderen. We hadden namelijk geholpen bij haar verhuizing, dus het was helemaal als kadootje van dank je wel voor de hulp. Het restaurant waar we zijn geweest was The Original chinese palace het restaurant aan het meer van Alphen. Mijn ervaringen met dit restaurant waren de laatste tijd niet meer zo goed, maar  na vanavond weer wel dus. Wat een heerlijke gerechten, en wat een vakmensen staan er achter de bali, ze wokken voor je, ze blijven lief lachen, en ja ook dom kijken, zijn gastvrij. Ik vond het een feestje om er te mogen eten. De gastvrouw was zo slim om toen iedereen zat, iedereen te verplichten om als hij of zij iets was gaan halen, om dan op een andere plek te gaan zitten zodat je wat mengt met elkaar. Ik vond dit geen slim idee, mede omdat ik me bedacht wat een gedoe met het bestek met je spuglapje etc. Dat het niet handig was bleek al heel snel toen de drankjes werden gebracht, en inderdaad iedereen op een ander plek zat of weg was, het bedienend personeel, kreeg er een sik van en op een gegeven moment werden ze maar lukraak op de tafel gezet in de hoop dat iemand het wel zou pakken, Het bestek, als je het vergat, kon je niet meer terug vinden met als gevolg dat je dus soms gedwongen werd met de vork of mes van iemand anders te eten, of je servet was door de voorganger op de plek waar je terecht kwam al dusdanig bespuugd dat het niet meer zo fris was om het te gebruiken. Kortom het idee was leuk de uitvoering wat minder, dus ik ben zoals ik vaak ben, gewoon maar steeds eigenzinnig op mijn eigen plek gaan zitten en ben ik blijven zitten, omdat ik dat hele gedoe, door de wel keurig opgevoede mensen kon observeren en ik moet zeggen het zijn hilarische taferelen die je dan ziet en erg leuk ook. De sfeer was heerlijk met deze groep, en na het goede eten en het heerlijk met elkaar kunnen kletsen was het ook prachtig om zo met elkaar om te gaan en te genieten van een perfect goede maaltijd.
Ik zocht hier nog even het liedje van Jenny Arean over Wokken maar helaas niet te vinden op youtube.. maar probeer hem maar een keer te vinden en te beluisteren hij is prachtig
 
 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten