donderdag 2 mei 2013

esf 2013 4

Slovenie is nu aan de beurt om eens door mijn gehoor te laten strelen.. maar ik denk als ik het zo hoor dat niet een wederzijds genoegen zal zijn, het gekke is dat mij altijd opvalt dat vaak de liedjes zo lijken op het liedje dat vorig jaar gewonnen heeft, dus ook dit jaar weer veel geweld en veel housedreunes en dance tracks.. grappig maar niet echt mijn ding voor het songfestival dat moeten mooie jurken en mooie liedjes zijn en mooie stemmen
Spanje, lief liedje dat mooi begint, dat ik eerst dacht dat het een reclame was maar toch echt een lied wat arabisch sferen erin en het klinkt toch mooi om te horen, ik vind het wel wat hebben, en het raakt me wel vooral door de eenvoud van het lied
vjr Macedonie  om wederom met mijn vader te spreken.. deze meneer moet even langs de dokter met zijn buikpijn.. ik vind het niet het lied dat het zou moeten zijn.. al zit er wel een mooie verrassings effect in van een opera zangeres die dance zingt
Wit rusland  de dansers zijn een lust voor het oog maar dat is ook alles
Zweden, het winnend land van vorig jaar stuurt nu een heel ander soort lied in, en ik hoop dat hij zuiver zingt want het is mooi en prachtig en een blij ei op het podium is nooit weg.. ik vind het heerlijk om te horen
nou dit waren dan de liedjes die ik gehoord heb moet wel zeggen dat ik Turkije mis maar misschien doen ze niet mee of is het liedje nog niet bekend
moet wel zeggen dat ik weer even langs engeland kwam en toch weer even het nummer heb beluiserd omdat ik hem zo mooi vind... maar dat zegt niets

nu ben ik erg benieuwd welke liedjes doorgaan naar de finale
ik zal over een aantal weken proberen een voorspelling te doen als ik de cd in huis heb,.... of beken ik nu iets heel schokkends..



Geen opmerkingen:

Een reactie posten