donderdag 30 mei 2013

nee dit ben ik niet..

Ik moet zeggen dat ik dit lijf aardig benader, sinds ik sport, okey in mijn dromen dan, maar ik begrijp de foto ook niet zo goed, namelijk als je zon lijf hebt en je tilt een lullig klein busje deo op, en niet eens axe, dat je dan zo goed je six pack en ook nog je biceps en triceps en je borstspieren moet aanspannen om te laten zien hoe geweldig gespierd je bent en wat het effect is van dit klein lullig flesje deo.. al denk ik dat het daar niet om gaat, zo ook niet in het volgende verhaal.
Het ishet verhaal wat ik hoorde en waar de ik met tranen in mijn ogen heb gezeten terwijl ik het hoorde... en oh wat kan ik soms boos worden dan.. maar goed ik zal het verhaal vertellen binnenkant en buitenkant.
Het was ff mis gegaan op school met een leerling, hij was uitgeflipt en had iemand geslagen en dat mag niet natuurlijk, dat weet ik ook. Natuurlijk volgt er, zo is de regel, een schorsing en natuurlijk ook een gesprek. Uit het gesprek kwam naar voren dat er ergens wel wat aan de hand kon zijn bij deze leerling, Dit joch straalt altijd en het gaat goed naar zeggen. Vandaag heb ik even met hem zitten praten en ik kreeg het zo koud en werd zo verdrietig om het verhaal en het onbegrip wat er is en dat hij nog steeds bezig is om anderen te beschermen... vreselijk. Dit joch verteld dat hij al vanaf de basisschool is gepest, hij is uitgescholden etc, de reden waarom is niet zo belangrijk. Hij vertelde meteen ook dat hij dacht toen hij in klas 1 hier op school kwam dat hij er van af was, maar helaas iemand uit een klas begon weer hem te pesten met hetzelfde gegeven, en hij heeft zich twee jaar lang ingehouden, niets gezegd etc. en hij verteld dit aan mij en ik luister, ik ben op dat moment ook boos op mezelf omdat ik het niet heb gemerkt.. en ook heel boos op mijn collega's die dit ook niet hebben gemerkt, en baal, baal baal, omdat ik altijd hoop dat we het signaleren en we het goed oppakken en dat ik het ook merk maar helaas heb ik dit niet gemerkt. In klas 3 ging het echter mis, iemand haalde een streek uit met een andere leerling en hij kreeg de schuld en dus hij sloeg er op los. De reactie was meteen niet slaan maar gaan, terwijl hij weet wie het waren heeft hij niets gezegd en is gegaan omdat hij vond dat hij niemand mag verlinken. Hij is naar huis gestuurd, en kreeg thuis van iemand die hij juist beschermde een vreselijk app binnen met een vreselijke opmerking.. en het brak hem, Ergens ben ik stiekem blij dat het hem brak want hij ging op en en nu kan hij er over praten en kunnen we kijken of we het onrecht wat hem is aangedaan misschien wel de goede kant op kunnen buigen, en hem zo kan helpen om het een plek te geven, het te herstellen en misschien wel om die genen die dit hem hebben aangedaan te ontschuldigen.. ik hoop het want het is een geweldige vent, met veel humor, en natuurlijk is het een boefje en daar hou ik wel van.. en ik hoop dat ik het bij hem kan bewerkstelligen.. en dat hij ook het goed gaat krijgen..  hij heeft de wil om er aan te werken en ik heb de wil om er voor te gaan, en natuurlijk zal het niet gemakkelijk worden maar wie weet gaat het wel heel snel lukken. Wel met hem de afspraak gemaakt dat als het hem teveel word dat hij naar mij toe komt en dan mag hij me uitschelden etc om zo tot rust te komen, en ik heb er bij gezegd ik weet dat je het dan niet over mij hebt dus ik vind dat goed.. Dit zeg ik heel vaak tegen leerlingen waar het niet goed mee gaat en ze vaak heel boos zijn, dan mogen ze komen en mogen ze me in het lokaal helemaal verrot schelden om zo die eerste agressie kwijt te raken, en daarna praat ik met ze. Dat ik ze dit aanbied is voor hun vaak al zon bijzondere aanbod dat ze er geen gebruik van maken maar het geeft ze wel lucht en een escape en een uitlaatklep als het nodig is..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten