vrijdag 24 mei 2013

de schilder

Het is inmiddels zover, het zoveel jaarse verfgebeuren gaat weer van start... De schilder is er en dus worden we overladen met briefjes etc wat we allemaal moeten doen en wat we kunnen doen.. het bijzondere is dat ik steeds denk.. ik ben er niet, maar laat dit een goed bedrijf zijn, ze overleggen met je.. heel eenvoudig vragen ze wat er mogelijk is wat er kan etc... heel professioneel.
Zo vond ik deze week een briefje op mijn deur of ik mijn ramen op de galerij kant even op de knip wil zetten zodat ze dan de ramen kunnen verven en het zo kan drogen. Hiervoor kende ik alleen maar dat als je er niet was had je pech en dus werden de ramen half gedaan.... nu dus niet. Daarnaast is er overleg over wanneer ze de deur kunnen doen en ook de kant van het balkon met zijn grote raam.. Heel goed en gedegen. Vandaag zouden ze dus bij mij de voordeur doen en de achterdeur en de ramen. Ik was naar mijn idee niet op tijd thuis, maar gelukkig is mijn buurvrouw een vrouw die nadenkt en meteen heeft geregeld dat, zij was toch de hele middag thuis, dat de schilders ook bij mij aan het werk konden. Gevolg toen ik rond half 2 thuis kwam was mijn balkondeur al open, het raam op de knip en was er al aardig wat gedaan. Mijn voordeur moest nog maar goed dat komt dan wel denk ik altijd. Maar het mooie komt nog, ik woon natuurlijk 3 hoog, en dan niet achter maar gewoon aan de weg, en om nou je ramen te wassen is lastig, dus ja wat moet je dan je kan er niet echt bij.. Mijn buurvrouw, die inmiddels mijn kaboutertje is geworden, en ik moet zeggen ik ben zo blij met haar, ze komt elke week, en doet mijn hele huis, en als ik thuis kom is het fris en schoon. Maar ja drie hoog is hoog vanaf de grond en een glazenwasser heb ik niet, dus mijn buuf kwam ff een bakkie doen en wat schertst mijn verbazing, ze hangt even over de balkonrailing, klets wat met die schilders en voor ik het besef heeft ze geregeld dat de schilders ook snel even mijn ramen doen aan de kant omdat ik er niet bij kan en ze doen ook even de ramen bij haar maandag.. Dus ik snel een sopje gemaakt, de spons en trekker opgezocht door de buuf, en hup meteen is het raam gedaan. Voor hun is het maar een klein klusje. het duurt niet lang maar voor mij is het onmogelijk eigenlijk.  Het grote nadeel is dat het dus erg koud is momenteel en als je dan 4 uur moet wachten totdat het droog is zit je dus echt met de ijsbloemen op je lijf in huis want deze maand is het niet zo warm als vorig jaar.. het lijkt wel winter... en de belofte van de zomer lijkt dus nog ver weg... maar toch aan het einde van de dag heb ik dus  prachtig geschilderde deuren en kozijnen en een heerlijk schoon glas.. nu alleen hopen dat de vogels even mijn raam met rust laten met het laten vallen van hun dagelijkse behoeften.... we zullen zien.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten