zondag 20 januari 2013

Winterwonderland

De een vind het een gruwel de ander kan zijn lol niet op ... en ik, ik zweef ergens tussenin.. Ik hou erg van de jaargetijden van ons land, en geniet met volle teugen van alles wat je dan ziet en tegenkomt.. heerlijk. Tevens vind ik het genieten als ik kijk uit mijn raam naar de witte wereld.. en krijg de neiging om toch alsnog even snel mijn kerstboom op te zetten en te doen alsof het kerst is.. en zo toch een witte kerst te hebben.. ik doe het niet maar misschien is dat een optie om met elkaar af te spreken dat we kerst loskoppelen van de data maar gewoon als er sneeuw ligt vieren we kerst... lijkt me een leuk en strak plan. Ik moet zeggen ik geniet van het wit en van de mooie plaatjes die je ziet verschijnen op je facebook site , van het heerlijk in de warme kamer uit het raam kijken en dan van de mooie dagen die gaan komen. De ander kant moet ik ook bekennen is het een gruwel als ik weer uit mijn warme bed kruip, inmiddels een dubbel dekbed omdat de kou door mijn muur naar binnen sluipt omdat ik mijn bed voor het raam heb staan, anders is er geen plek, dus dat is een nadeel, wel ruimte maar in de winter kruipt de kou via mijn dubbele spauwmuur toch naar binnen.. Ik een blik uit het raam werp en zie dat mijn auto helemaal wit is, wat normaal mooi paars is is ineens wit, en ik weet onder dat wit zit ijs.. dus eerst vegen en daarna krabben.. en dat vind ik net zoiets als je afwas uit je afwasmachine halen, het in de afdruiprek zetten om het daarna nog een keer af te drogen.. totaal niet zinvol en overbodig. maar ja wie ben ik... ik vind dat het minste, ook de weg op moeten, is soms dan geen pretje, mede omdat ik natuurlijk wel goed kan rijden met sneeuw maar al die anderen niet , die om de haverklap op de rem staan omdat ze denken dat ze gaan glijden.. waarop ik verzucht in mijn auto. had dan winterbanden gekocht.. want dat werkt echt..
maar goed ik ben blij dat we stiekem toch een witte winter hebben ,en wie weet haalt Unox hun mutjes uit het vet omdat we misschien een eltstedentoch krijgen.. wie weet..  Koning winter zal ons blijven verbazen... maar ik geniet al is het dubbelzijdig

Geen opmerkingen:

Een reactie posten