zaterdag 5 januari 2013

het lot van een kerstboom

 
Nee het is niet mijn kerstboom, dat zeker niet want de mensen die opgelet hebben weten dat  mijn kerstboom een prachtige witte was en zo nep als de konijnen die hamsters denken te zijn. Nee dit is een kerstboom, die een droevig lot staat te wachten. Helaas is hij te laat, want de gemeente Alphen heeft als regel dat de kersbomen op 2 januari aan de kant van de weg moeten liggen, of in ieder geval bij de container moet staan, zodat ze hem kunnen halen. Tevens is het zo dat de kerstbomen een gewild goed is voor de jeugd want, elke kerstboom levert ze 30 euro cent op, let op 0,30 cent.. en je wilt niet weten wat een gedoe dit geeft.. ruzie schreeuwende mensen omdat zij als eerste de kerstboom zagen liggen maar iemand anders pakt hem net iets eerder en noem maar op.. maar goed dat is niet anders... dit is te begrijpen. De gedachte dat een kerstboom tot 6 januari moet blijven staan in verband met de drie koningen, voor onze katholieke medemens, is meteen grondig opgeheven, en ach laten we eerlijk zijn, op dit moment is een groot deel van de wereld bevolking erg verbolgen over de geduchte uitspraken van de Grote Vader, en het gedrag van vele mannen die toch wat meer van kinderen hielden dan mocht....dat ze liever deze kerstboom ergens daar stoppen waar de zon niet echt een vreugdedans maakt... om eerlijk te zijn ik denk dat ik als ik Katholiek was, en geloof me ik weet er meer van dan mij lief is, mijn moeder komt van de katholieke kant, en is dus erg katholiek opgevoed met alle gevolgen van dien... ik zou dan de kerstboom ook op 2 januari naar buiten zetten, en de arme kinderen die 0,80 cent wensen... Maar daar gaat dit stukje nu even niet over eigenlijk... het gaat eigenlijk over het afvalbeleid van onze geliefde gemeente Alphen aan den Rijn, ja ik weet het de feestdagen vielen wat rot dit jaar, en zeker in dit gedeelte komt het rot uit want ja hier wonen veel mensen, en aangezien we nog steeds gratis onze vuilnis in de ondergrondse container mogen doen, komen er veel wild dumpers ook hun spullen dumpen.. en ja zo raakt een container erg gauw vol.. met alle gevolgen van dien zoals hieronder te zien is.. deze fotos zijn gemaakt op zaterdagavond 5 januari.. en dit zien we nu al dagen zo liggen, er is natuurlijk allang gebeld maar ja helaas lukt het niet om de vuilnis op te halen... ik had geen zin meer om ook nog de plastic afvalcontainer te fotograferen, de flesbakken en de papierbakken ,maar geloof me, ooit liep ik in Rotterdam zuid, en daar was het een puinhoop rond en bij de ondergrondse containers waarop ik nog ooit zei.. zie je wel dit werkt niet echt.. en nu zit ik er dus ook  tegen aan te kijken.. jammer eigenlijk 2013 kon zo mooi en schoon beginnen  en als je goed kijkt zie je bij deze hoop, juist ja de kerstboom liggen, nu in plastic verpakt en er ligt heel schattig een doos bij van het kerstpakket.. hoe mooi kan soms een stil leven zijn.. en hoe gemakkelijk dumpen we kerst ook weer....




hier zie je de kerstboom in de zak en als je goed kijkt zie je de doos van een
kerstpakket keurig liggen naast de container, het is dat blauwe stukje doos
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten