zaterdag 19 januari 2013

Dit is een dag om lief te hebben

Dit is een dag om lief te hebben.... al moet ik zeggen deze ochtend viel het me zwaar... Aangezien ik gisteren heel laat thuis was en wist dat ik deze ochtend heel vroeg op moest, half 7 om naar een klus te gaan in Den Haag, om daar als lotus weer mee te doen aan een examen. Zoals altijd gaat die wekker veel te vroeg, en denk ik altijd nee niet nu.. nu niet.. zeker niet op zaterdag.. en zeker niet ik nu zo lekker lig en dat het buiten nog kouder is.. Inmiddels ken ik mezelf aardig goed, ik moet gewoon opstaan mijn voeten op het koude laminaat en dan is het klaar.. maar elke ochtend is dat het nu juist.. dat koude laminaat.. maar goed we gaan en doen alsof het niks is. we staan op.. Ik eet mijn kiwi, drink mijn thee,  douche me, kleed me aan en vertrek.....En dan komt klap nummer 1, mijn trouwe metgezel, die altijd de weg weet, heeft het kennelijk in de kou niet overleefd en zegt niets.. zwijgt in alle talen.. en dus zit ik met mijn handen in het haar, want waar moet ik heen, het adres staat in TOM, dus Tom moet het doen. maar Tom vertikt het.... en Tom zwijgt, misschien toch iets te vaak tegen hem gezegd dat ik hem niet geloof.. Dus wat nu.. er zit niet veel meer op dan in de auto te stappen en maar te gaan rijden naar Den Haag, in de hoop dat ik het op mijn ouwe trouwe richtingsgevoel kan vinden, al weten velen die mij kennen dat ik net een postduif ben met een geboren afwijking en dus altijd op de verkeerde plekken kom.. dus dat is geen goed idee, maar mijn lotusmaatje van die dag is niet te bereiken.. dus ja ik moet wat.. ik rij maar weg, en moet zeggen het is prachtig zo vroeg op de weg te zijn.. zeker met de opkomende zon en de sneeuw, het is genieten.. en ik geniet inderdaad van wat ik zie. Onderweg bezig met de tom tom toch zijn zegje te laten doen. stiekem expres een andere kant op gereden in de hoop dat hij wakker zal schrikken maar gebeurt niet.. dus ja wat nu. Ik bellen met mijn lotusmaatje van deze dag, en ik begrijp soms niet waarom mensen een mobiel hebben, die is er toch voor om bereikbaar te zijn.. en ik kan haar niet bereiken, ze neemt hem niet op;.. dus ja ik weet het ook niet meer, zeker niet omdat ik erg dicht bij DEn HAag kom. dus ik moet even goed nadenken en blijft dus proberen.... omstreeks kwart over acht, besef ik ineens dat deze lotusopdracht niet eens een nummer heeft, dus kennelijk is het een onder voorbehoudje.. wat betekend dat ik dus niet hoef te lotussen... en dus eigenlijk gewoon voor de kat zijn snor te vroeg uit mijn bed ben gekomen..Ik heb nog tot half 9 rond gezworven door den haag en omstreken en had me bedacht dat als mijn lotusmaatje er wel is en ik nog niet ,dan belt ze dat kan niet anders want ze kent me ik ben altijd een uur van te voren aanwezig.. dus dat moet goedkomen.. En er komt geen telefoontje.. inmiddels staat mijn blaas wel op het knappen..dus ik maar langs een benzinepomp om te  laden en te lossen.. en daarna maar terug naar Alphen aan den Rijn, Aangezien ik nu toch vroeg was ben ik maar meteen gaan sporten en daarna wat nodige boodschappen gedaan en meteen een nieuwe tom tom gehaald.. want zonder tom kom ik nergens..
Bij thuiskomst kreeg ik eindelijk dat telefoontje waar ik op zat te wachten.. het was inderdaad geen opdracht het was een onder voorbehoud.. dus duidelijk was het zo wie zo al niet..
maar goed zoals mensen dan zo leuk kunnen zeggen.. dan heb je wat aan je dag.. nou ik ook, ik ben die ene dag waar ik dan wat aan heb, lekker gaan slapen en dromen. en vanavond naar vriend FRans om daar lekker bij te kleppen, en als feestelijke afsluiting een linkje naar het lied met de titel van dit verhaal..

Dit is een dag om lief te hebben

Geen opmerkingen:

Een reactie posten