woensdag 23 januari 2013

Waar is de deur meneer?

 
Aan het begin van het jaar is het altijd weer raak, dan staan de nieuwe lichting leerlingen weer onwennig rond te kijken of ze ergens een deur kunnen vinden in de gang. Zelfs nieuwe collega's lopen door de school en zien alleen maar een wand met heel veel posters voor het ckv gebeuren.. maar niemand weet dat er achter deze muur een lokaal zit waar kinderen creatieve hoogstandjes laten zien. Ze toveren de meest bijzondere toneelstukken uit hun hoed, maken op het podium prachtige scenes, en spelen als een ware acteur en actrice hun spel. Het is de muur die op de gang uitkomt waarachter mijn lokaal zit. en ik ben er trots op dat mijn lokaal zo lekker verstopt ligt maar daardoor ook zo veilig is voor kinderen. Mijn lokaal van binnen is precies zo, men zegt heel vaak wat is dit een druk lokaal, dit zeggen met name de oudere docenten die nog van de stempel zijn, orde tucht en  REINHEID. SOBERHEID, vermijden van prikkels etc. Deze collegas beseffen nog steeds niet dat eigenlijk mijn lokaal juist de kinderen moet prikkelen dat ze juist moeten genieten van wat we daar doen, dat ze juist door de veelheid aan kleuren en posters, de speciaal gemaakt stoelen genieten van mijn lokaal en de lessen.. dat is zo belangrijk voor ze.. en juist die REINHEID is er, de overdaad aan prikkels is er.. en het gekke is dat ze er geen last van hebben.. Bedenk maar dat als je op een tegelpad loopt op een gegeven moment zie je het niet eens meer, maar loop je op een tegelpad. Bedenk even dat je in een bos loopt, op een gegeven moment zie je de bomen niet meer maar is het gewoon een bos.. of op het stand, je ziet niet eens meer dat er zandkorrels liggen het is gewoon strand.. dus mijn punt is gemaakt, mijn lokaal zal eerder nog hun tot rust brengen door de hoeveelheid aan prikkels die er is... omdat ze dat ook in hun wereld om zich heen zien. Maar goed, Afgelopen dinsdag had ik twee stagieres en aangezien ik toch echt mijn muur weer moest beplakken, omdat er wat posters waren gescheurd, waren betekend,  voor de open avond en dag, maar geen tijd had, heb ik ze dit voor mij laten doen. Het grappige is dat ik alleen maar heb gezegd maak er maar wat van en doe je best, en dat hebben ze gedaan. Op een gegeven moment liep ik even mijn lokaal uit om te kijken hoe ver ze waren en ja hoor, ik zag een van hun met een staafmixer de behangplaksel mengen.. waarop ik dacht.. ha ha ha, daar was ik nooit op gekomen maar wel een gouden idee. weet alleen niet of de staafmixer het daarna ooit nog gaat doen maar ik heb wel bedacht dat ik binnenkort toch eens bij de kringloop ga kijken naar een mixer of staafmixer omdat dit wel werkt... Maar het resultaat is weer prachtig daarom hieronder een aantal fotos van mijn muur buiten mijn lokaal en de prachtige poster van Blöf.







1 opmerking:

  1. Geweldig! Ik vind juist heel goed dat jouw lokaal en lessen als Aruba een soort status aparte hebben.

    BeantwoordenVerwijderen