zaterdag 29 mei 2021

zaterdag tegenwoordig uitslaap dag

 

Men zegt wel eens dat hoe ouder je word hoe minder slaap je nodig hebt. nou geloof me, echt niet..

De afgelopen week was het al heftig met opstaan en vrijdagavond dacht ik, weet je wat , ze kunnen de boom in, ik doe een overdag niks.. dus ik mag doen wat ik wil. In de avond had ik afgesproken met een vriend van mij die al een jaar lang een kat heeft en ik als katten liefhebber wil het dier natuurlijk wel zien. Het is een schildpadje en ik ben gek op schildpadjes mede omdat ze zo aanhankelijk zijn maar ook vreselijk eigenzinnig.. 

Altijd als ik een schildpadje zie moet ik altijd weer denken aan mijn inmiddels overleden schildpadje Anna, die ook zo eigenwijs was als de neten maar die overal was waar ik ook was. ik noemde haar altijd mijn schaduw-katje..

Dus gisteren bij het naar bed gaan dacht ik, ik zet geen wekker, gewoon een keer niet is ook wel eens leuk.. al hoewel ik heb vorig weekeinde ook geen wekker gezet en vreselijk uitgeslapen...  wat zo heerlijk is om te doen.

Dus terwijl ik om 7.00 wakker was, dacht ik alleen maar dat gaan we dus mooi niet doen. ik ben wel het bed uitgegaan om mijn ochtend kiwi te eten.. om daarna lekker weer in bed  te duiken, wat te lezen en boem ik was weer vertrokken naar dromenland.. Het meest bijzondere vind ik vaak dat als je dit soort hazenslaapjes doet dat je dan inderdaad vaak heel bewust droomt.. je maakt van alles mee, ik ontdek dan ook heel vaak hoe een chaos er in mijn hoofd leeft.. vreselijk.  dat ik nog helder kan denken vind ik meer dan bijzonder.

Maar goed om een heel lang verhaal kort te houden, terwijl vrienden van mij al heel druk op weg waren naar Vorden om de eerste twee delen van het Pieterpad boekje 2 te lopen, heb ik me om kwart voor 12 uit mijn bed geworsteld... en geloof me ik had graag nog wat langer gelegen.. wat is een bed toch heerlijk.

Voor de goede orde wel nog even snel een paar ommetjes gemaakt om daarna in ieder geval mijn  status te behouden, inmiddels al uit twee groepen gegaan omdat ik er 2 weken bovenaan stond, dan vind ik het wel gestreden en stop ik er mee.. nog 2 groepen te doen dan ben ik denk ik ook op tijd van het ommetje af wat ik ergens wel prettig kan vinden.. het is wel leuk voor de tijd dat je zo weinig kon, maar ik wandel zo wie zo al veel en graag en langzaam ga ik er mee stoppen met dat ommetje.. moet er nog 1 verslaan maar dat zal lastig gaan worden, die blijft vreselijk fanatiek

 Nadat ik mijn ovengroentes in de oven had gezet om deze week ergens op te eten. Ik kwam tot de ontdekking dat heel veel voedsel wat ik had ingeslagen deze week dus niet opkomt omdat ik te veel afspraken heb staan met mensen om te eten, dus dan maar in voren koken en soms even snel blancheren en dan in de diepvries. het is zonde om je eten weg te gooien omdat het bedorven is vind ik altijd

Kortom voordat ik in de auto stapte om naar Rotterdam te reizen ben ik nog behoorlijk actief geweest in huis, veel dingen gedaan die nog moesten gebeuren en die wel konden wachten maar die ik niet wilde laten wachten eigenlijk.

Ook even naar de Jumbo gelopen om voor vriend Marco, de bon te halen zodat hij zijn juichcape kan bestellen en daarmee kan juichen als het voetballen begint..  tevens een paar bossen tulpen gekocht voor op tafel en ook voor de buuf die gisteren terug kwam van vakantie. terwijl ik dacht dat ze pas vandaag terug zou komen, kortom het was nog ff hard werken in die paar uurtjes die ik had voordat ik kon vertrekken naar Rotterdam

Toch voelt het al als zomer. het voelt al warm aan het lijkt alsof het zomer is, dat is het nog niet dat weten we, maar het voelt wel zo.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten