zondag 9 mei 2021

Pieterpad etappe 7 ( Sleen naar Coevorden)21 km

 

Was natuurlijk al eerder in Coevorden geweest, dus dat was niet nieuw voor mij om er te zijn.. wel even leuk om er weer aan te komen en meteen te weten dat je ineens etappe 9 kan gaan doen  dat schiet lekker op. Vind dat wel erg lekker ook,wetende dat het stuk, waarvan ik meer lees een saai stuk is, gehad heb, dat ik volgende week de stukken Hardenberg tot aan Holten kan lopen.

Het diner gisteravond was geweldig maar veel te veel, begonnen met een mosterdsoepje met brood en kruidenkaas, daarna een rode bietenrisotto met walnoten en feta kaas.een Waldorf salade en wederom broodjes met kruidenkaas, ik kreeg het niet op, dus de helft weer teruggezet op de gang. Was vergeten te vertellen dat ze hier alles op je kamer brengen, erg luxe en het voelt als kerst.. maar ergens ook iets van… ik kan dat ook zelf. Het toetje bestond uit een dame blanche weer een keer een andere uitvoering dan anders.. zo leuk hoe verschillende dame blanche eruit kunnen zien. 

De avond bestond uit inpakken van mijn koffer, de schifting maken wat mee moest naar mijn moeder en wat in de auto kon blijven en lekker buishangen, the cube toch erg spannend weer. Deze toch maar weer bekeken. 

Onderweg valt me op dat het schilderen van stenen wel erg hot is, ooit vond ik een heel lief klein steentje in Alphen met een simpel poppetje erop en de tekst lief erop. Deze had ik op mijn muur geplakt, streetart wall… en later kwam ik er meer tegen, de mooie stenen bewaarde ik en hing ik op op de muur, de minder leuke of slechte liet ik liggen of gooide ze thuis in mijn bak. Het is bijzonder, tegenwoordig kom je overal stenen tegen die beschilderd zijn, zelfs op het Pieterpad, je kan bijna geen normale steen vinden lijkt het.. vind het geweldig leuk deze actie, het kan je blij maken, zeker als het met zorg is gemaakt, maar tegenwoordig zijn ze vaak niet mooi, niet gelakt en geen vakwerk.. jammer vind ik dit dat wat mij blij maakte begint inmiddels een ergernis  te worden. Zo zonde zoveel wildgroei. Herinner me dat ik in Alphen lid was van de Facebook groep Kei van mij, leuk, totdat een moeder haar kind stenen liet schilderen en daar tig foto’s van plaatste..maar toen kwam het ergste ze ging vertellen waar ze deze stenen neer had gelegd, zodat men ze kon vinden en of mensen wilden vertellen dat ze ze gevonden hadden.. dit dus dagelijks.. maar dan ineens dacht iedereen dat moeten wij ook doen.. ze werden ergens neergelegd met uitleg van de locatie en alsof dat nog niet duidelijk genoeg was ook nog een foto erbij… bij mij was de lol eraf omdat ik er niet meer blij van werd…
Zo jammer dit.

Maar goed totaal iets anders dan over het Pieterpad maar ook hier stikt het van deze stenen en nog erger ik overweeg het ook te gaan doen maar dan met mijn site en logo erop en om 1 gouden te verstoppen, en diegene die die vind krijgt een gratis bundel van mij als diegene die steen terug stuurt naar mij. Promotie dus… 

Maar goed het inpakken was klaar dus ik kon rustig slapen en ook nog rustig aandoen de volgende dag.
De ochtend bestond uit hetzelfde als altijd, alleen dit keer dus de laatste restjes inpakken, en om 7 uur kwam het ontbijt. Mijn thee had ik al gezet, dus dat was ideaal en zat al in de wandelrugzak. Tevens de noodzakelijke dingen voor onderweg, dezelfde schoenen en sokken aan als de dag ervoor, dat liep goed dus never change a winning team. Het ontbijt kwam keurige tijd, dus alles klaar, lunchpakketje in de tas en nog even de controle van de kamer en gaan..de auto halen uit de parkeergarage en op naar Nieuw Amsterdam. Tip van collega Bas, daar parkeer je de auto gratis en bent zo in Sleen,  in Coevorden pak je de trein, 15 minuten en je bent bij nieuw Amsterdam, me daar ff snel of ergens onderweg omkleden in nette kleren voor mijn moeder en dan naar Musselkanaal. Om daar Moederdag te vieren.
Dat is de planning enzo moet het lukken.
Zoals al de hele week achterlijk vroeg wakker, niet te filmen gewoon, maar dat geeft niet, ontdek hoe vroeger je op bent des te mooier de dag..zeker als men in de middag voorspeld dat het gaat regenen.. dan kan je maar beter vroeg op staan en gaan. 
Gisteravond toch nog ff ineens heel actief.. susan besloot om 2 dagen mee te lopen met mij volgende week,  helemaal leuk alleen moest er ineens van alles omgezet worden, het hotel dat ik geboekt had in Ommen was vol, dus dat ging niet meer, dus zoeken op Hellendoorn, daar was nog plek voor 2 personen dus dat snel geboekt. Hele schema omgegooid maar het is voor een goede zaak tenslotte.. het samen lopen is toch leuker dan alleen al is het alleen lopen ook wel erg lekker moet ik bekennen je bent nergens van afhankelijk en kan gaan en staan waar je wil, en zelf bepalen hoe laat je gaat etc heeft toch ook veel voordelen.
Maar dit is wel leuk samen lopen omdat we ook altijd veel lol hebben samen. 

Na mijn ontbijt, naar de auto en op naar nieuw Amsterdam om daar de auto te parkeren. Het gaf wat gedoe maar 3 dagen in een parkeergarage voor 19 euro is een verademing.
Rit naar nieuw Amsterdam ging lekker was er keurig om 8 uur om te ontdekken dat de trein van 8.06 niet ging dus wachten tot 8.44 balen daardoor toch later vertrekken dan ik wilde maar ach ik heb de tijd . 

Toch viel deze route tegen, heel veel asfalt, veel rechte stukken en hij kon mij niet echt bekoren om eerlijk te zijn. Laatste stuk ging beter, indrukwekkend het Joodse kerkhof waar maar 1 graf stond mooi maar ook triest, werd er verdrietig van, wat een eenzaamheid.

Daarna werd de route ineens wat speelser. Er waren mensen die ik ontmoette die dit een geweldig mooie route vonden, ze hadden kievietten gezien en koeien..ik heb begripvol gekeken en dacht Okey dat kan.

Toen ik vertelde dat ik een heertje had gezien, zei de man van het gezelschap dat dat niet kon.. want het was een ree geweest.. dus ik reageerde fel als ik kan zijn..zeker bioloog of docent biologie..die proberen altijd meteen foute grap indruk te maken..wat juist daardoor niet werkt. De dame van de koeien en kieviten zei meteen nee hoor hij komt van hier.. ik heb liefdevol gelachen ze eeen prettige wandeling gewenst en ben maar verder gelopen.  

Het park in Coevorden heeft zijn charme, was mooi maar wat veel hondepoep. Toch is deze route slecht aangegeven, in het bos nergens verdwaald maar hier aan de lopende band, ik kwam op een zeker moment uit bij de afslag naar het Joods kerkhof, waar ik dus al was geweest. In de stad ook slecht aangegeven, jammer je sluit dan toch een beetje met een kater af. 

De trein naar Nieuw Amsterdam de auto halen, me even ergens omkleden in mooie kleding voor mijn moeder en nog ff wat geur op en dan is het goed. 










Geen opmerkingen:

Een reactie posten