donderdag 6 mei 2021

Pieterpad de proloog ( Alphen aan den Rijn naar Assen)

 

Gisteravond ging het gebeuren.. ik bedacht me het is handig om op de bevrijdingsdag naar Assen te gaan waar ik een hotel heb geboekt, zodat ik in alle rust en kalmte mijn reis kan vervolgen op het Pieterpad

Even leek het erop dat het hele feest niet door zou gaan, ik kreeg maandagavond klachten.. en aangezien ik toch ook hooikoorts heb, denk ik altijd dat het hooikoorts is. maar de dinsdag waren de klachten toch anders dan ik gewend was, dus ik besloot om de zelftest te gaan doen.. er staat wel niet doen bij klachten. maar wat heb ik er anders aan, als ik er niet eens kan achterhalen of het wel of geen hooikoorts is.. dus ik testen en ja hoor de C.. dus paniek.. wat nu. bellen met de GGD in de hoop op een sneltest maar ja aangezien ik geen les ging geven deze week moest ik de gewone test doen, maar gelukkig werd er meegedacht. en werd me verteld dat ik het beste in Gouda kon gaan testen die staat bekend dat je binnen 24 uur uitslag krijgt. Dus ik er heen, ik moet zeggen het is een waardeloze locatie. ik vond het niet prettig, maar toch, het moest en als ze snel zijn waarom niet..,. Dus ik testen en kreeg te horen het duurt 48 uur, terwijl bij de GGD was gezegd max 24 uur, dus ik al de pest in. Mijn afspraak voor de avond afgezegd en dus zat ik thuis.. te balen en toch ook een beetje met samengeknepen billen te wachten op de uitslag.. Rond 21.00 het verlossende mailtje ik was negatief. .dus alles kon doorgaan wat een opluchting dan van je afgeleid is niet uit te leggen.. maar het kon dus allemaal door gaan gelukkig.

De etappes 5,6.7 moeten nog gedaan worden, dus laat ik het me gemakkelijk maken.. niet te ingewikkeld doen en lekker, zeker met de voorspellingen dat het veel gaat regenen, een hotel nemen, met de auto gaan, zodat ik genoeg droge kleren kan meenemen en ook mijn natte kleding kan drogen als dat nodig mocht zijn als het zeiknat is.. alles beter tenslotte dan kletsnat van de regen de volgende dag nog steeds in te natte kleding te lopen..

Al moet ik zeggen dat ik ineens op een site prachtige wandelbroeken en jas zag, in mijn kleur, wat al uniek is, en dat dus ook besteld heb maar helaas zijn ze wat later aangekomen dat ik had gehoopt/.

De weervoorspellingen zijn dus niet zo geweldig volgens collega Bas zie je pluimen, en telkens als ik langs het wuivend riet loop en pluimen zie, denk aan dat het weer slecht gaat worden...

 Gelukkig besef ik me dat ik niet heb gelopen op maandag en dinsdag en woensdag.. maandag en dinsdag waren een kleine hel geweest. Collega Bas ging zondag en maandag lopen en ontdekte dat lopen in de regen nou niet echt een geweldig idee is.. en zijn mede lopers die meestal bol staan van lol en gekkigheid, zagen er uit als verzopen katten. en dan de verzopen broodjes die ze bij zich hadden.. ik denk dan nog in mijn onschuld doe die in de tas dan blijven ze droog maar dat zal wel levenservaring zijn.

Nu hoop ik maar dat mijn hele planning klopt..  2 dagen vanuit Assen naar Rolde en Schoonloo om daar de route te lopen. Tegen het stuk Schoonloo naar Sleen zie ik wat op, dat schijnt heel lang te zijn en onderweg kom je niets tegen, geen winkel etc. dus dat is wel een uitdaging. aan de andere kant. het is ook genieten om daar dan te lopen... dus laat maar gebeuren.

De zaterdag, dank zij de tip van Bas, ga ik vanuit Assen, al heel vroeg naar Nieuw Amsterdam om daar mijn auto te parkeren, en vandaar uit naar Sleen te gaan om het laatste stuk te lopen van Sleen naar Coevorden zodat ik weer heel mooi op schema loop.. lijkt me erg handig om dat zo te doen... maar we zullen zien hoe dat gaat lopen.. het komt vast wel zoals het komt Dan vanuit Coevorden de trein naar Nieuw Amsterdam en dan naar Musselkanaal, om daar nog een extra nachtje vertroeteld te worden door moeders... en dan kan ik haar zondag vertroetelen tenslotte is het dan Moederdag.

En het is altijd thuis komen bij mijn moeder




Geen opmerkingen:

Een reactie posten