zaterdag 15 mei 2021

Pieterpad etappe 10 ( Ommen naar Hellendoorn) 21 km

 

Gisteren was een redelijke dag, wel zwaar maar dat kwam ook doordat ik denk ik achterlijk vroeg was opgestaan na 5 uur slaap,  maar dat mag de pret niet drukken.

Na het avondeten kwam Susan aan bij het hotel, nadat ze zich had geïnstalleerd hebben we heerlijk bij zitten praten, alsof we elkaar vorige week niet hadden gezien..

We kwamen niet eens toe aan een spelletje, samen zitten kletsen en daarna vro g naar bed. Ontbijt om zeven uur, daarna naar Ommen, we wilden proberen o om acht uur te lopen.dat zou moeten lukken volgens ons.

Na een nacht heerlijk te hebben geslapen om kwart over zes uit bed om me snel aan te kleden etc.

Groot voordeel susan was met de auto, dus daarmee konden we naar Ommen, de auto parkeren bij het station en daar pakten we zo de route weer op, lekker gemakkelijk en ach de eerste paar km schenk ik susan, dit had ik al gelopen namelijk, dus dat hoefde de pret niet te drukken. De tocht eindigde in het dorp, maar je moest naar het station lopen en dus volg je automatisch al een stuk route dat was dus geen probleem meer. 

We begonnen de route en al snel liepen we door de bossen, waar we de twee bergen moesten bedwingen, groot maar mooi, we kwamen langs een veld waar het stikte van de vogelaars want de lammegier was weer terug gekomen en dus weer erg zichtbaar. Heb ook een poging ondernomen om een foto van hem te maken en daarop is de vogel heel vaag te zien. We hebben de route al pratend en giebelend van de lach afgelegd, elk laag bankje was voor mij een hel, mijn spierpijn in mijn billen en in mijn benen  was een hel om aan te gaan. Maar dat was dan ook erg grappig, 

We hebben behoorlijk wat regen gehad onderweg, gelukkig had ik mijn regenponcho mee, susan haar paraplu, dus we bleven redelijk droog.

Onderweg bij het bekende rustpunt gezeten, hier kon je je eigen the, koffie etc maken en zetten, tevens kon je er een stempel zetten in je boekje van het Pieterpad. Helaas was Susan wat onhandig en liet koffie over het gastenboek lopen. Met als gevolg dat we alles droog moesten maken. We hebben maar een leuk stukje in het gastenboek geschreven met excuus zodat we ook daar met een goed gevoel wegzonden. 

De route was erg afwisselend en leuk, met stip 1 van de leukste route.

Bij aankomst in Hellendoorn zijn we rustig naar het hotel gelopen, hebben we bij thuiskomst lekker in bad gelegen, elk op onze eigen kamer, daarna nog ff de ogen dicht om daarna lekker te eten.

De beloofde 21 km zijn uiteindelijk 24 geworden.. maar deze tocht had ik niet willen missen en het gezelschap ook niet.





















Geen opmerkingen:

Een reactie posten