donderdag 13 mei 2021

en ook ik kom aan de beurt

 

Vorige week kreeg ik de oproep in de bus, de oproep dat ik ook mocht worden gevaccineerd, tenminste als ik dat wilde..

Ondanks dat ik veel mensen ken die hun bedenkingen hebben er hele theorieën er op na houden die ze hebben gehoord of gelezen op het wereldwijde web.... 

Was het voor mij meteen duidelijk, ik werk in het onderwijs, ik loop al maanden alles te vermijden, zoek de schaduwplekken op waar ik in een schermer gebied kan zitten in alle rust met nog 3 collega's mijn pauzes hou. Zodat ik niet in de grote mensen massa's kom, ik vermijd het.

In mijn lokaal let ik nog meer op, ben ik me nog bewuster van dat ik  afstand moet houden van de leerlingen.. ik doe mijn best en ploeter door de dagen heen en ontdek dat het steeds gemakkelijker gaat en dat afstand houden geen probleem is, het is een soort van tweede natuur geworden. Al weet ik niet of ik zo blij ben met die tweede natuur... ik mis dat lichamelijk contact ik zeg heel vaak ik heb huidhonger.. en dat schreeuwt soms om contact.. 

Daarom was ik alleen maar blij toen ik de enveloppe vond en mocht vaccineren...  ik heb gebeld en ik kon eigenlijk al aanstaande vrijdag.. maar ja dan ben ik aan het wandelen. dus dat was even lastig, al zat wel in mijn hoofd, als ik pas dan veel later kan dan ga ik wel vrijdag dan maar niet wandelen.. dit is nu net even iets belangrijker voor mij.. maar gelukkig kon het verzet worden naar de maandag, het grote voordeel ik ben nu 14 dagen niet op school geweest, daarna ben ik dus steeds buiten geweest en eigenlijk niet in de buurt geweest van mensen..  het is dus best te doen.. dus ik ben clean. voor zover ik weet.

Ben benieuwd hoe het is als ik gevaccineerd ben.. in de hoop dat ik dat toch wat meer vrijheid krijg, dat ik niet meer steeds dat mondkapje moet dragen.. dat ik de mensen die me echt dierbaar zijn weer aan kan raken, kan knuffel en de 3 wel gemeende zoenen kan geven.. omdat ik ze heb gemist.

Daarnaast wil ik weer gewoon met de leerlingen om kunnen gaan zoals ik gewend ben. niet dat afstandelijk maar juist dat contact, een hand geven, bij sommige leerlingen, vooral de leerlingen die uit andere landen komen, even juist hun die aai over hun bol geven etc..

Dingen die gewoon zijn om te doen, maar die nu een beetje weg zijn lijkt het.

Maar ook de winst van deze tijd is, dat ik dus juist nu een schifting kan maken die ik wel en die ik niet meer wil zoenen als ik ze zie... dat kan je gewoon nu zeggen dat is een voordeel.

Maar aanstaande maandag mag ik de eerst vaccinatie halen en ondanks de vele verhalen, besef ik me heel goed dat ik me ook laat inenten tegen sommige ziektes als ik op reis ga, kijk niet eens naar de  bijwerkingen want ik heb ze nodig om op reis te kunnen en beschermd te zijn. Mijn vurige wens om naar Londen te gaan in de zomer,  Berlijn of wie weet ga ik toch nog wel naar Athene.. inmiddels wel duidelijk dat ik de eerste week niet weg kan heb me net weer ingeschreven voor de alternatieve vierdaagse en ga dus 20 km per dag lopen, vorig jaar deed ik er 10... maar ik doe het gelijktijdig met het pieterpad, de etappes die ik moet lopen zijn 17, 17,  ( met een beetje goed lopen haal ik met gemak 21, en eentje van 24 en dan nog eentje van 21, dus dan heb ik mooi 2 vliegen in 1 klap en ach er weer een medaille bij.. wel jammer dat ze geen speldje hebben van de vierdaagse voor op mijn wandelrugzak.

Misschien zijn er bijwerkingen, dat zou kunnen , maar ik zag laatst een prachtig filmpje bij een collega.. en dacht juist daar zegt hij zon waarheid dat joch. Hij vergeleek de bijwerkingen met het gebruik van ritalin.. helaas draait het filmpje niet op deze blog dus dat ik kan ik niet laten zien, maar hij maakt pijnlijk duidelijk dat elke medicatie welke je ook neemt zijn bijwerkingen heeft en dat niet iedereen deze treft.. ik vind dat erg mooi om eerlijk te zijn.

en ach voor een ieder die zich niet wil laten vaccineren , ik heb daar ook respect voor maar ik blijf erbij welke keus je ook maakt   de gevolgen zijn hoe dan ook voor jou en accepteer die dan ook gewoon als volwassen mens en ga achteraf niet klagen..  maar dat geld ook voor de mensen die zich wel laten vaccineren , jij maakt die keus en jij bent verantwoordelijk voor de gevolgen van die keuze zoals voor elke keuze die je maakt in je leven..  en deal met de gevlogen.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten