dinsdag 25 mei 2021

wat een dagje

 


Het opstaan was al een probleem voor mij.. de wekker ging en het lijf zei heel hard NEE!!!!!!!

Maar het hoofd zei ja we mogen weer, denk dat dacht NIET WEER WANDELEN!! NU NIET. waar ik me iets bij voor kan stellen, dank zij natte voeten en natte sokken toch 2 kleine blaren op de meest onmogelijke plekken namelijk mijn kleine teentjes... dus dat is ff balen, maar gelukkig de truc van mijn vader die altijd werkt met blaren, al is het even pijnlijk maar het werkt wel. Compeet en het heerlijke papieren hands plast doet wonderen.. ik kan er tenminste beter door lopen, al zijn mijn voeten wel blij dat ze even een paar dagen rust hebben, dat merk ik wel.

Dus toen ik me uit mijn bed had geworsteld was het even wennen maar daarna was het licht aan in mijn hoofd en hart.. dus de dag kon beginnen.

Lekker de ochtendrituelen gedaan, om daarna rustig naar school te gaan met de auto want ja ik begin in Rijnwoude. Terwijl ik mijn tas op mijn rug zwiep kleddert wederom de hoorn van de huistelefoon en heb ik terwijl ik naar buiten liep gevloekt, de eerste van deze dag.. terwijl ik me omdraai om weer naar binnen te lopen zie ik mijn buurjongen staan die ook net uit huis gaat om aan het werk te gaan.. Dus ik meteen dat is niet tegen jou hoor... en goedemorgen...Al lachend en pratend zijn we daarna naar beneden gegaan en daarna ieder weer zijn weegs naar werk.

De rit naar school ging ook lekker, niet zo druk als meestal, dus daar was ik ook ruim op tijd,. om te ontdekken dat al die leerlingen heel lang niet bij mij in het lokaal zijn geweest, gevolg ze waren druk.. ik denk dat we morgen storm krijgen.

Maar zoals altijd vliegt zon dag voorbij en voor ik het wist was het alweer klaar op Rijnwoude. waar we ons toch wel zorgen maken over het volledig openen van de scholen, we krijgen het opgelegd maar ook wij maken ons zorgen hierover.

Maar we zullen zien en wie weet komt er nog een helder licht in de politiek en besluiten ze om het maar te laten zoals het is tot aan de zomervakantie, tenslotte kan je niet een zogenaamde achterstand van een jaar wegwerken in 4 weken een voor sommige scholen nog minder.. maar ach we hebben gekozen voor het lesgeven dus we zullen er weer staan, stralend en hopend dat het ons dit keer ook niet gaat raken.

De middag was saai, zo saai dat ik dacht het zou toch jouw werk zijn de hele dag achter jouw computer en dan maar kijken en blij zijn. vreselijk gewoon. ik kan dat niet heb de neiging om leerlingen dan uit hun concentratie te halen, of ze stiekem te knijpen etc.

Je doet het niet natuurlijk maar het is wel iets waar ik echt slecht tegen kan leerlingen achter een bankje, van die halve mensen, en dan ook nog stil zijn omdat ze anders afgeleid gaan worden en dat wil je ook niet. dus je zit 3x 50 minuten naar halve mensjes te kijken die zweten, moeilijk kijken en zuchten.. vreselijk maar ook dat hoort erbij,


Geen opmerkingen:

Een reactie posten