zaterdag 22 mei 2021

Pieterpad etappe 12-13 (holten naar Laren en Laren naar Vorden) 15 km en 13 km

De voorbereidingen waren al een week aan de gang.. alles ingepakt en bedacht wat wel en wat niet mee moet. Het is tenslotte maar 1 nachtje en maar 1 dag dus het moet gewoon kunnen.
Na veel wikken en wegen besloten om in ieder geval mijn wandelbroek aan te doen op school, kan ik hem lekker even wat inlopen overdag zodat hij zaterdag hopelijk lekkerder loopt, hij moet nog even aan mijn lijf wennen. Ook de wandelschoenen had ik al aan, dus dat was ook geen punt. de rugzak mee, dus eigenlijk kan er niets meer mis gaan.

Van te voren had ik al mijn loop hoodie mee genomen en een schoon t shirt , dat lag al klaar in de kast in het lokaal, die kon ik zo aantrekken op vrijdag na mijn lessen..

Het brood wat ik altijd op vrijdag haal op school, donderdag al meegekregen dus dat lag al lekker in de diepvries.
Briefje op de deur dat ik niet moest vergeten om mijn krentenbollen mee te nemen, dat ik ook niet moest vergeten om mijn salade in te pakken en natuurlijk het met zorg bewaarde stuk appeltaart uit de diepvries te halen zodat ik die kan eten als ik thuis na de 28/29/30 etc km toch die ik zaterdag ga maken.. ik weet dat ik het kan maar ergens zit ook een soort van ...  ik ben vast kapot als ik thuis kom.
Ik wil echt heel vroeg beginnen zodat ik om half 9 kan beginnen met lopen, die 28 of meer km kan ik lopen in ongeveer 6 tot 7 uur.. dus ik ben ruim op tijd terug in Alphen om nadat ik me gedouched heb, eten heb laten bezorgen, want tenslotte is boekje 1 ( 13 etappes) volbracht en ben ik precies in het midden aangekomen van de tocht.. van 497 km of waarschijnlijk iets meer dan ze zeggen.
Dat mag dan wel gevierd worden.

De reis naar Rijssen begon al om 15.07, een gelukje dat ik vroeg klaar was op school. De reis ging voorspoedig
Aangekomen in Rijssen besloot ik al wandelend naar het hotel om een taxi te bestellen die me zaterdagochtend naar het station Holten gaat brengen , dit om nog vroeger te gaan lopen en de drukte voor te zijn. Aangezien de weervoorspelling niet al te best is het goed om vroeg te beginnen. Tevens zag ik dat de terugweg nog een uitdaging gaat worden. Tussen Amersfoort en Utrecht werk aan het spoor.. dus er zullen wat uitdagingen zijn bij deze tocht.
Het avondeten in het hotel was prima alleen de brusetta was bijzonder een toastje met wat kaas .. jammer mislukte speciaal voorgerecht.
Dit schreef ik de vrijdag voordat de tocht echt begon

Opstaan om 6 uur en meteen naar buiten kijken en zien
Het waait wat en het regent wat.. dus we gaan al lopen we alleen maar het eerste deel. Om 7.00 het ontbijt gehaald traditie getrouw incluis lunch, en daarna naar beneden. De avond maaltijd afrekenen en naar buiten wachten op de taxi. Deze was keurig op tijd en we konden rechtstreeks  naar Holten. Zoals gewoonlijk moet ik ondanks dat ik het boekje heb gelezen even zoeken maar 1 maal in the Road, loop ik weer te stralen en te genieten, zeker omdat de uitdaging bijzonder is. 2 etappes in 1 x een uitdaging.

Onderweg in de bossen wist ik ineens wat ik vergeten was in de ochtend, en ontdekte ik ook meteen waar Squads goed voor zijn, en waarom ik niet in het leger ben geweest. . Ik kreeg me toch een last van mijn darmen.., en hoe ik het ook bedacht ik kon het niet stoppen, dus dan maar naar het natuur toilet . Gelukkig had ik mijn regencape om, die is de hele tocht ook niet afgeweest. Dus dat was nu extra lekker. Met je blote billen in het bos is toch wel een unieke ervaring. Zeker als je voor het eerst daar een onuitwisbare afdruk achterlaat. Gelukkig had ik genoeg papieren zakdoekjes bij me.
Ik ga niet in verder in details treden maar het is niet voor herhaling vatbaar.

Daarna liep het wel een stuk gemakkelijker en lichter. Dwalend over deze mooie route zie je zulke mooie dingen. Genieten. Mijn postduiven instinct was ook wederom niet goed op dreef. En ben ik ergens een bordje voorbij gelopen, waardoor ik dus een behoorlijk stuk gelopen heb langs het kanaal. En vreselijke mate voeten kreeg, maar ik liep stug door. Op een gegeven moment was ik deze route spuug zat en dacht eens even kijken hoe ver nog om tot de ontdekking te komen dat ik me dus verlopen had, ergens een afslag gemist. Dus eigenlijk zou ik terug moeten lopen. Dit vind ik iets te veel dus besloten om maar door te lopen tot de Larenseweg om dan deze te volgen tot aan punt 7 vsn de oorspronkelijke route. Leve Komoot

Dit gedaan om inderdaad terecht te komen op de route. Wel 4 km om gelopen dus een bezoekje aan de dikke boom heb ik overgeslagen om dit later een keer te doen. Komt wel goed.
In Laren belde susan op die vlak in de buurt woont of ik het leuk zou vinden als ze een stuk mee zou lopen naar Vorden. Natuurlijk vind ik dit leuk en ben ik blij dat ze dat gaat doen. Haar man kwam haar brengen en het laatste stuk hebben we samen gelopen. Samen begonnen in boekje 1 dus dan ook samen boekje 1 afronden.
We hebben heerlijk gelopen, hebben nog een poging gedaan om de koepel van Staring te bezoeken, dus klunend door het natte gras. Kwamen we aan bij het trekpontje wat we dus ook niet konden bezoeken. Dus ook op de nog to do lijst  gezet. De modderige paden door de regen en al pratend gaat de tijd erg snel. En voor we het wisten waren we bij het station Vorden. Samen in de trein naar Zutphen waar we afscheid hebben genomen zodat susan naar huis ging en ik verder kon reizen naar alphen met ruim 35 km in de benen en Nog 2.5 km te lopen naar mijn huis.