woensdag 18 juli 2018

voltooid


Het was afzien maar ergens ook weer niet, er kwam maar 1 mannetje die alles deed, erg ideaal. en ook erg mooi en goed.. scheelde een hoop gedoe etc. 

Het voordeel is ook dat hij stipt om half 8 er is en niet zoals met de badkamer dat met zei half 8 maar dat het ook half 9 kon worden of sterker nog in de loop van de middag en dat het dan in de vroege avond werd.

Drie dagen leven alsof je kampeert is een leven dat ik mezelf slechts 1 keer per jaar toesta, en nu dus twee keer,. alleen is dit gewoon lekker, het enige wat anders is, is dat je dus je keuken niet kan gebruiken, tenminste niet het gasstel en het water, maar de rest wel.

Handig als ik soms ben had ik al bedacht dat ik van te voren er voor ging zorgen dat ik eten had gekookt, en ook soep, zodat ik in de avond niet teveel gedoe had, maar dat ik dus gewoon heel eenvoudig kon eten uit de magnetron. Ik piep wel vaker eten op, tot dus ver heeft me dat nog geen schade opgeleverd dus waarom nu moeilijk doen terwijl het gemakkelijk kan.

Nadat mijn klusmannetje was vertrokken met de opmerking dat hij klaar was, kon ik beginnen met het inruimen van de kastjes.. dat is ideaal , het werkt ook als een trein.. je weet hoe je het wilt, ik had van tevoren al wat dingen ingepast om uit te zoeken of dat ook ging werken, zodat ik zo aan de slag kon. geen probleem.. 

Het is eigenlijk het leukste van alles, als je kan inruimen, dat je dan weet dat je huis echt af is.. nog even de buuf vragen of ze mijn huisje eens grondig na schoon wil maken, dan ben ik er klaar voor, kan ik weer gaan vervuilen. Al heb ik me voorgenomen om nu toch echt beter alles bij te houden etc, en niet meer zoveel onzin dingen te kopen waar ik niets aan heb. Het gewoon eenvoudig houden en alleen kopen wat ik nodig heb, ook eten, niet meer de aanbiedingen die je toch niet eet en waar ja na verloop van tijd achter komt dat het er toch echt te lang staat in je koelkast. 

Zo ook de frisdrank die ik nooit drink, ik haal het niet meer, ik laat het staan.. als ik bezoek krijg koop ik het, maar de voorraad gaat vanaf nu verdwijnen.. scheelt een hoop, zeker omdat ik het zelf niet drink, dus is het handiger om het ook niet te halen.

Intussen heb ik dus alles pasklaar in kastjes, moet nog wel even wat verzinnen voor de pannenkast, daar moet iets onder schijnt tegen vuil. dus daar gaan we naar op zoek.. vroeger had je kastpapier.. tegenwoordig moet ik zelf even wat leuks verzinnen.. komt ook goed.

Het vervelende is wel dat mijn deurtjes een softsluit systeem hebben, dus als ik een keer nijdig ben, kan ik nu niet meer met mijn keukenkastjesdeurtjes of lades gooien. die doen zoef......  dus moet ik dan maar met mijn kop tegen de muur slaan of zoiets.. 

Nog 1 groot obstakel te gaan namelijk.. juist dat ene plankje in mijn kledingkast met heel veel broeken.. kijken wat nog past en wat weg kan.. ik ben bang dat ik met 2 broeken blijf zitten.. maar wie weet ontdek ik ineens heel veel broeken die ook weer passen... we zullen zien.

Mijn koelkast is nog nooit zo leeg geweest maar dat is ook prima,. heb niet meer nodig dan dat wat erin staat, en ik vul het wel aan als ik bezoek krijg. wat er staat heb ik nodig en meer ook niet..  zoals ik al schreef, het drinken komt met de gasten.
Heel bijzonder dat mijn keuken dus binnen het uur klaar was.. ik denk dan nog wel even.. kon dat niet gewoon gisteren afgemaakt worden maar ach laat ik niet zeuren hij is klaar en mooi geworden. 
ik ben meer dan tevreden

Alles netjes weer in de kastjes gedaan, wat spullen alsnog weg gedaan waarvan ik weet dat gebruik ik toch niet meer..  en nu is het klaar.. zelfs 2 plankjes nog over.. dus dat is ideaal, kan ik toch nog wat zooi kopen...  heb nog hele mooie dekschalen gezien bij de kringloop... maar ik hou me nu al weken in, in de hoop dat ze, als ik ga kijken, weg zijn. want wanneer gebruik ik nu eigenlijk dekschalen.. nooit eigenlijk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten