zaterdag 4 november 2017

XXXXXXXXXL

Ik geef toe die blogje moet daar eigenlijk niet over gaan maar toch...
Bij mijn lessen drama ben ik nu aanbeland bij de serie waarin de leerlingen echte toneelstukjes gaan spelen, waarin we gebruik maken van kleding.

Natuurlijk is het altijd een extra iets voor de leerlingen, die genieten zichtbaar als ze andere kleding aan hebben en dus hun rol op die manier extra vorm kunnen geven. 
Gelukkig heb ik om mij heen lieve mensen die af en toe hun oude kleding doneren, struin ik vaak op vrijmarkten, zoek ik bij de kringloop. Heb ik van vriend Rick ooit een heleboel kleding gekregen vanuit het theater. Kortom het werkt goed en ik zit goed in de 'normale' kleding.


Echter, een algemeen maatschappelijk probleem is dat veel jongeren, pubers leiden aan overgewicht.  Het gevolg voor hun is natuurlijk vreselijk. Veel kinderen kunnen hier niets aan doen, ze  hebben een leefwijze die niet anders kan, door soms gebrek aan geld, kunnen ze niet echt gezond eten, men is gelukkig zo goed bezig in de politiek dat ze het gezonde eten duur maken en de ongezonde dingen duur.. gevolg als je weinig geld hebt koop je ongezonde dingen, dit om toch te zorgen dat je elke dag een maaltijd hebt. Een sport in je vrije tijd is vaak ook geen geld voor, dus deze kinderen belanden tussen wal en schip en kunnen niet anders dan dealen met de situatie waarin ze zitten. 

Het gevolg is dan ook dat ik inmiddels een paar leerlingen heb met extra gewicht. Voor meisje is dit geen probleem ik heb genoeg kleding voor de wat minder slanke meisjes dat is geen probleem, daar kan ik genoeg in variëren als ze en rol moeten spelen.
Echter voor de jongens heb ik slechts 1 jas die ze kunnen dragen, en dat is niet genoeg. Ik heb colberts genoeg etc voor de slankere leerlingen maar voor de meer bedeelde jongens heb ik eigenlijk maar 1 jas.

Nu dacht ik zo, mijn blog word door veel mensen gelezen, nu hoop ik dat er ergens iemand tussen zit die een aantal mannen kent die ook worstelen met hun lichaamsgewicht en die wat groter zijn dan de gemiddelde mannen. En natuurlijk dat deze mannen wat oude colberts hebben die de leerlingen kunnen dragen als ze een toneelstukje moeten spelen.

Ik zou erg blij zijn als ik 5 xxxxl colberts zou hebben van diverse kleuren dan zou ik zo geholpen zijn en kunnen de jongens ook wat meer kleding kiezen om hun rol vorm te geven.

Mocht je iets hebben voor mij dan graag een pb op facebook of via de blog site, het ophalen, het versturen regel ik dan wel. dat komt goed

thnx namens mijn leerlingen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten