woensdag 29 november 2017

Spreuken (2015-24)

Begrafenisverzekering: de
enige verzekering waar je zelf
gegarandeerd nooit een cent
van terugziet
(Fons Jansen)

Wanneer een diplomaat zegt:
'ik ben het in principe met u eens
betekent dat een beleefde
weigering
(Bismarck)

Sommige mensen zijn zó
uitgeslapen dat ze er 's nachts
gewoon wakker van liggen
(Kadé Bruin)

Het geweten is een stem die je
zegt wat je niet mag doen,
nadat je het gedaan hebt
(Spaanse uitdrukking)

je kunt niet naar een slapende kat kijken
en gespannen blijven
(J. Pauley)

Als één hond vecht om een been
dan is hij schizofreen.

Wie geen slecht geweten heeeft
heeft geen geweten
(Nietsche)

Om een evenwichtige kijk te
hebben op de dingen moet
degene die een hond heeft om
hem te aanbidden ook een kat
hebben om hem te negeren,
(Peter Darbo)

Ik geloof niet omdat ik dus niet
gelovig ben, maar ik denk wel dat
er iets anders is, maar
daardoor geloof ik datgene
wat ik dus denk dat
er is
(Johan Cruijff)

Jarenlang heb ik barkeeper
willen worden, want je kunt
gepast meedrinken en op
ogenblikken van berouw
denken: 't is me vak.
(Simon Carmiggelt)

twee dingen zijn oneindig: het universum
en de menselijke domheid.
Maar van het universum ben ik
nog niet heel
zeker.
(Einstein)




Geen opmerkingen:

Een reactie posten