dinsdag 25 juli 2017

Kamperen dag 2

Gek hè na een nacht een behoorlijk regenbui te hebben doorstaan.de tent is waterdicht. De buren besloten om om half 12 toch maar even geen geluid meer te maken met hun tv, ik in de nacht  al struikelend over tenttouwtjes mijn nachtelijke vloeistoffen in een bosje vlak naast me heb laten lopen. Werd ik wakker met een licht windje, de zon en een ongelofelijke drang om nog wat vocht te laten lopen.... maar ook om te blijven  liggen in bed... helaas beslooot een buurvrouw om de watertap, pal naast mijn tentje te gebruiken en luidruchtig het water te laten lopen in een emmers er voor  zorgde dat ik er voor koos om toch maar naar het toilet te lopen om half 9.

Vandaag staat Giethoorn en Steenwijk op het programma.. ik zie er naar uit. We zijn begonnen in Giethoorn, eigenlijk heet het Geitenhoorn. maar ja het is verbasterd en heet nu dus Giethoorn. We hebben het ons gemakkelijk gemaakt en hebben een rondvaart gemaakt Dior de vrachtjes. Erg leuk we hadden een jonge gids die vertelde bij een bepaald huisje dat daar zijn eerste vriendinnetje woonde. Daarna nooit meer een meisje uit Giethoorn gehad. Maar nu was zijn relatie vele vriendinnetjes later zo serieus dat hij gisteren met haar een gezamenlijke rekening had geopend... het niveau dus. Erg grappig. De boottocht duurde een uur, wat heerlijk is,veeel te zien,incluis het standbeeld van Alber Mol m.b.t . Zijn rol in De Fanfare.

Daarna naar Steenwijk, leuk stadje om rven te dwalen, maar twee uur is lang genoeg is mijn en onze ervaring. We hebben wel leuke dingen gezien. Daarna terug naar de camping, snel eten maken want we hadden een tocht om half 8 door de omgeving op een tractor met wagen. En, en dat heeft ons er in doen stappen en ons dien opgeven, Nederlands we kregen na afloop een gratis kopje koffie, wat wil je nog meer, een rit op een kar van een uur met koffie zonder toe... dus wij hadden gisteren meteen besloten dat gaan we doen. LEUK ......

Ons haastend naar de kantine waren we ruim op tijd om mee te kunnen, En konden we instappen... harde banken, alle drie moesten we nog naar het toilet Maar ja geen tijd, dus gaan en genieten... dachten we.. maar na de tigste grasveld met niks,koude en harde billen na een half uur was het wel genoeg, nee dus de rit duurde ander half uur.. besef wel met kou, spanning op de blaas en.. ongemakkelijke banken.. een soort van oveelevingstocht. Wat ik wel opvallend vond hoeveel mensen twee dezelfde dingen voor het raamhebben staan.. twee dezelfde bloempottempn, met de zelfde bloemen. Twee dezelfde lantarens, van de Action, etc.. heel veel mensen gebben dat. Een onderzoekje waard. Bij terugkomst zijn we eerst naar het toilet gerend om daarna onze duur verdiende kopje koffie/ thee te halen. Incluis bleek later en goed gesprek. Dat ging ongeveer zo B is de barman H ben ik.
B:Rotterdam? Ik:Alphen aan den Rijn.  (Stilte, maal maal bij B) B:ken ik niet waar ligt datik: tussen Utrecht, Leiden, Amsterdam. B:( lang nagedacht) Noord Holland jk:Zuid Holland B: oh.....(herhaling van voorgaande denk denk tikte) ik: moet je een keer komen kijken. B: ( lichte paniek) ben ik wel eens geweest... volgens mij.. Leiden of Leiderdorp  ik: dat ligt in de buurt. (Stilte.... stilte...stilte) B: ben in zoveel steden geweest dat ik ze vergeten ben....

Gelukkig was de koffie en thee op en konden we teminate met goed fatsoen naar de tent. War we een paar spelletjes Yarzee hebben gedaan en toen naar bed... een heerlijke dag gehad 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten