dinsdag 4 juli 2017

De lettergrabbeltoen (deel 21)

Aangezien ik dit jaar rijkelijk voorzien ben van diverse scheurkalenders, dacht ik hoe kan ik dit nu even leuk en grappig aanpakken.
Conclusie... heel eenvoudig, een keer per week probeer ik in 2016 de lettergrabbelton als blog er neer te zetten met de teksten die op mijn drie kalenders stonden..( had er al drie en kreeg er nog een vierde bij....) 
de kalenders zijn:
Mwah*
Spreuken *
boeddhistische teksten*
en Rumag
* aan de vorm, onderstreept, cursief of vet kan je zien uit welke kalender het komt

DEEL 21

Artsen hebben moeite met beroepsgeheim:
pssst, niet doorvertellen hé, ik ben dokter

Smooth
The course of true love never did run smooth
(William Shaoespeare)

Liefde is de kracht die het universum
bij elkaar houd

Olieprijs gedaald
Dat zet je toch aan 't
tanken...

Kindness
Act with kindness but do nog expect gratitude
(Confusius)

Doelstelling van de zomer:
afvallen en meer gewicht in de schaal gooien

Speculatie
Wat nu is bewezen, daar werd eerst alleen maar over
gespeculeerd
(William Blake)

hoe groter de weerstand die je voelt
hoe groter de sprong die je kunt maken

Vergeef je eigen fouten
het zijn lessen die je nog moet leren

Nederlandse kinderen het gelukkigst
dan ga ik maar gauw het kind in me 
weer eens naar boven halen

Check yourself
The best way to cheer yourself is to try to cheer
someone else up
(Mark Twin)

Mijn leven loopt momenteel als een trein
met stakende machinisten

Alcoholisme is ginetisch bepaald
#Tonic

Enkele uren in de natuur zijn vaak
het beste medicijn

Thunder
Raise your words not your voices. It is rain that grows
flowers not thunder
(rumi)

Verantwoording
er wordt van iemand gehouden omdat er van iemand
wordt gehouden Niemand hoeft iets te verantwoorden als het
over liefde gaat
(Paule Coelho)

In een symfonie kan geen enkele noot
hoe klein ook, worden gemist

Wie het hoogste niveau heeft bereikt
stijgt vanzelf uit de stof naar het licht

Ik ben een gezelligheids denker

Think for yourself
The most courageous act is still to think for yourself aloud
(Coco Chanel)

Even de winst & verliefdheidrekening opmaken

Enjoy
The most important thing is to enjoy your life to be
happe its all that matters
(Audrey Hebburn)


Is wat ik nu wil doen
wel het beste voor mij?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten