vrijdag 7 juli 2017

2016-2017het schooljaar is weer voorbij



Kan veel zeggen, maar velen weten dat het schooljaar 2016-2017 voor mij nou niet echt een succesvol jaar was... Er waren op de werkvloer de zgn tegenslagen of hoe men het ook wel noemt
de uitdagingen.. maar hoe je het ook noemt, het vreet je energie, het knaagt aan je zelfvertrouwen en het maakt een schooljaar er niet leuker op

Als ik het jaar terug kijk zie ik naast al die dieptepunten, ook de mooie dingen die er zijn gebeurt op mijn schooltje, de saamhorigheid die ontstaat, de collega's die hoe dan ook achter mij stonden en staan. Het was uiteindelijk een zwaar jaar maar ook prachtig, het hoogte punt was wel voor mij het afscheidsfeest van de isk, waarin drie jongens zo prachtig een lied zongen en rapten. Dat ik er gewoon helemaal stil van werd.

Op mijn eigen manier heb ik dit jaar maar eens alle losse eindjes vastgemaakt, mijn lokaal is klaar en opgeruimd, mijn humeur is weer goed. Ik heb afscheid genomen van de kids die ik nu al ga missen maar ook de kids die ik weer ga zien na de vakantie, na ik hoop, in goede gezondheid. Ik verheug me op de nieuwe kinderen die komen.. kortom ik ga straks 6 weken lang niets doen wat niet hoeft, en af en toe toch wel aan school werken en denken.. en wie weet kom ik weer op een prachtig idee wat ik in de drama lessen kan toepassen zoals vorig jaar die kleine poppetjes.. Mede dank zij vele vrienden heb ik genoeg gekregen en hebben de leerlingen prachtige foto's kunnen maken. Deze opdracht blijft er zeker in voor alle klassen.

Het schooljaar 2016- 2017 wil ik graag  afsluiten met een stukje film van drie  kanjers, uit de ISK,  en wie weet worden ze zo wel ontdekt wat ik ze zo gun. Daarnaast het filmpje die we met elkaar hebben gemaakt voor de eindexamen kandidaten.. zo mooi en grappig is deze... het is een mooi kado.. het verhaal is simpel de directeur brengt een koffertje mee naar school, daarin zit iets.. en de docenten gaan er mee aan de haal.. via allerlei omwegen komt het koffertje uiteindelijk aan bij het theater waar we de uitreiking hebben. Aangezien de laatste docent niet het podium kan vinden.. gaat een unitleider het koffertje halen via de sluip door kruip door ruimtes van het theater...

(Dus delen en liken is altijd toegestaan maar nu extra... omdat ik ze het zo gun dat ze het gaan redden)











Geen opmerkingen:

Een reactie posten