maandag 31 juli 2017

Berlijn 2017 dag 1

Het grappig is dat mijn vakantie eigenlijk al een dag eerder begon omdat ik van te voren bij Christian bleef slapen. Dit was handig omdat we heel vroeg moesten vertrekken naar het vliegveld, dus moet je dat gewoon goed regelen. Als je anders om drie uur op moet om op tijd aan te komen bij Christian en door moet naar Airport rotterdam, waar hij woont is het handiger om gewoon de dag van te voren er te slapen.

Was wel ff spannend omdat ik op de bank sliep en op de tafel stond een prachtig bouwpakket een op schaal gemaakte model van een space shuttle.... ik ben de hele nacht bang gewest dat ik per ongeluk mijn slaapzak er tegen aan zou gooien, sterker nog dat ik van de smalle bank zou rollen omdat ik een twee persoonsbed gewend ben en dus breed slaap. Ik zag het gebeuren dat als ik me omdraaide van de bank viel, tegen de tafel en dat dan in een soort van slow Motion de op schaal.. duur ding ook nog,  gemaakte space shuttle van de tafel zou rollen en ik dus met mijn slaperige kop hem probeerde te pakken... wat niet lukte met als gevolg dat ik dus meteen en en vriendschap om zeep hielp en een hele vakantie met een chagrijnig vakantiemaatje opgescheept zou zitten. Gevolg het was een ware uitdaging om daar goed te slapen.

Uiteindelijk komt natuurlijk alles gied dat is geen probleem, redelijk geslapen, half 5 de wekker ik
Zachtjes naar boven om bij de douche geen touwtje te vinden of knop om het licht aan te zetten. Dus dan maar weer naar beneden en telefoon halen om licht te gebruiken om zo het lichtknopje te vinden. Dit is gelukt gelukkig,het was een draaiknop op kniehoogte voor mijn gevoel. Snel geschoren,  wat afgespoeld , snel ogen erin, haar in model en tanden poetsen en klaar. Beneden snel alles inpakken zodat dat in de auto kon. Wachten op Christian tot hij klaar was. Die in eerste instantie als een blij ei binnenkomt springen maar daarna al snel net als ik in de ik ben geloof ik nog niet wakker mode beland. Wel lekker rustig zo. De rit naar het vliegveld om 5.15 is Op zich al een ervaring . We waren keurig op tijd, nog snel een bak thee en daarna het vliegtuig in, ik viel zo in slaap zo bijzonder dus voor ik het wist waren we in Berlijn waar ik inderdaad ontdekte , leve het vroege opstaan, dat ik keurig slotjes aan mijn koffer had maar ja die had ik dus niet gebruikt. Geen punt ik
Mis niets dus dat is goed gegaan. Berliner kaart gehaald, daarna naar het hotel, koffer afgegeven en hup de stad in.

Dat heb ik geweten we hebben zoveel gelopen dat ik me afvroeg waarom we een berliner kart hebben gekocht.  We hebben eerst natuurlijk de Gedächtniskirche gedaan, daarna de weltkogel bronnen. Intussen had ik alweer nieuwe yogamannetjes gespot. Daarna naar kadewe, als regelrechte shop hater heb ik Christian verplicht om alle 7 etages te bezoeken en te zien. Heeft niet geholpen hij haat boodschappen doen nu nog meer zelfs zijn wekelijkse boodschappen bij de liddle.

Daarna zijn we gaan dwalen en dat is heeelijk ben op
Plekken geweest waar ik nog nooit ben geweest. Nieuwe dingen gezien zoals alle beren in mini formaat die opgesteld zijn in Berlijn. Daarnaast een prachtige fontein een nieuw parkje. Kortom het was genieten . Daarna naar Check point Charlie , stukje gelopen richting de muur die er nog staat. Gelukkig is Christian goed in kaartlezen en oriënteren dus ik kan als niet zo snuggere Alberdtje judocus kwak achter hem aanlopen en foto's maken. Heerlijk, de foto's komen pas later on line, heb weinig mb tee beschikking in het hotel .  Daarna maar de Porzdammerplatz gelopen en de metro terug naar het hotel. Incheckend ik werd herkend dus een prachtige kamer gekregen. Wij naar onze kamers uitpakken van de spullen en daarna samen naar de Reichstag . Een hele lange wandeling door de tierlaarten om daar net op tijd aan te komen. Binnen een verkorte rondleiding. Maar het gedeelte in het parlement duurde lang, mijn korte nacht, mijn vele lopen brak me op zodat ik bijna in slaap viel. Gelukkig heb ik het gered, daarna zijn we naar de Brsndenburger tur gelopen waar Christian zo tussen neus en lippen zei... Verek het verhaal van Hercules staat in de beeldhouwwerken uitgebeeld . Mijn mond viel open nooit gezien. Daarna natuurlijk het Auschwitz-monument . Elke keer weer spannend omdat het soms ineens dichtbij komt,

Daarna naar huis, eerst ff wat eten, daarna naar onze kamers. Nog ff samen een bakkie thee en daarna zijn we gaan slapen. Het was een mooie maar lange en vermoeiende dag 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten