vrijdag 17 maart 2017

Spreuken (2015-15)


Als ieder mens een ander mens
gelukkig zou maken, was de
hele wereld gelukkig

"Ik kan  overal tegen
tot ik een besluit neem, dan ben
ik ervoor'
(Johan Cruijff)

Als het leven geen zin heeft
dan maakt het maar zin

Wie blijft graven, komt nooit
uit de put

Wanneer je er voor kiest om
niets te besluiten, heb je ook
gekozen


De dieren die het minst op de
mens lijken, zijn het gelukkigst

Ik heb één keer een toneelstuk
geschreven zonder liefde erin,
al mijn personages
waren getrouwd
(Marcel Achard)

Ik discussieer graag met de jeugd.
Ze herinnert mij eraan
dat ik vroeger het ook niet wist.
( Karel Jonckheere)

Als je denkt dat alles tegenzit
denk dan opnieuw

Er is nu eenheid, iedereen doet
in principe wat ik vraag.
Het zijn namelijk geen Hollanders,
die als je begint met
ademhalen al zeggen
'ja, maar..'
(Johan Cruijff)





Geen opmerkingen:

Een reactie posten