dinsdag 28 februari 2017

Napels dag 2

Te vroeg wakker, ritme me nog van het werken, toch ook wel lekker omdat ik daardoor ook even de tijd had om me in te stellen op Napels. Samen een echt Italiaans ontbijt gehad, dus inderdaad 2 broodjes kaas, een zoete hap, Een bakje yoghurt en klaar. Prima begin van de dag. Susan wilde graag met de op en af bus door Napels. Dus dat opgezocht en samen in de bus rondje Napels. Wat een heerlijke stad, genieten. Mooi al dat wasgoed wat er hangt, al het witte was voorzien van een grauwsluier door de uitlaatgassen, geweldig.
We hebben eerst een rondje gedaan puur kijken. Daarna rondje twee om dan uit te stappen op het. Verste punt. Prima plan .

We deden dat en kregen meteen te horen dat ze  om kwart voor twee terug zouden zijn. Dus wij heel
Relaxt eerst gepicknickt op het gras en daarna even een museumpje pakken, niet beseffend dat het drie etages had en dat vergeleken bij dit Museum het rijksmuseum en het stedelijk samen nog niet eens de helft zijn  kortom ff  was het niet, en susan kennende die leest alles en geniet enorm van alles.

Ik gun het haar van harte maar ja ik ben sneller ik screen vind ik iets leuk dan kijk ik wat langer, en soms lees ik iets maar nooit te lang. Terwijl Susan zich verdiept in de italiandche teksten, bij mijn. Weten spreekt Susan geen Italiaan, maar er zijn verborgen talenten die ik soms ontdek,zich in de relie schilderijen verdiept, dartel ik totaal blanco van de ene zaal naar de andere om tot de ontdekking te komen dat het einde nog steeds niet het einde is. Dat er kamer na kamer komt, dat er omslag na omslag komt en dat ik  ook nog een extra etage op kan. Met moderne kunst, kortom
Na een uur alles te hebben gezien met nog twee etages te gaan dartel ik iets minder blij  terug om
Nog niet ineens halverwege Susan tegen te komen..., na kort overleg ben ik na de eerste etage gegaan, om daar de boel te verkennen en te bekijken, prachtig daar. Mooie kunst en zeker ook mooie zalen, sommigen nog volledig in tact. Prachtige balzalen. Toen ik klaar was met de eerste etage  kwam  ik Susan aan het begin tegen. Dus  afgesproken dat  als ik klaar ben ik lekker buiten  ga zitten, zo gezegd zo gedaan. Lekker met een kop thee op het terras en genieten. Na ongeveer een klein uurtje kwam Susan. Wij naar de op en af stopplaats, geen bus, dus overleg,  we moeten hier een half uur of langer wachten laten we gaan lopen. Susan met kaart, en de oriĆ«ntatie van een postduif voorop ik achteraan, smalle straatjes/ stoepjes., om bij de eerste, afslag die susan nam,  al te twijfelen, maar goed lets go..nou we gingen, als een speer de verkeerde kant op,.. prachtige dingen gezien maar toch.. er is nog zoveel te zien...en om eerlijk te ezijn, leuke straatjes prachtig maar niet prio 1. Uiteindelijk na veel omzwervingen en uitleg van behulpzame Italiaanse mannen, die geen Engels spreken toch weer op de goede weg te geraken.Om daarna bij elke halte van de op en  af bus te ontdekken dat hij net weg was of het nog een half uur zou duren.conclussie.. we zijn helemaal terug gelopen naar het hotel. Onderweg wel twee kerken binnen geweest,
.heerlijke pizza gegeten met als toetjet tiramisu die bevroren was, dus die is over geslagen en uiteindeljk op tijd in het hotel. Wat een heerlijke dag 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten