woensdag 1 februari 2017

begrip....

Ach, nadat ik gisteravond een heerlijke lotusklus heb gedraaid, een behoorlijk goede nacht
heb gehad, was het helaas zover dat ik vanochtend de wekker hoorde en alleen maar dacht.. dat niet..
nu niet, maar de plicht roept.

Het is altijd dat ene moment dat je wil blijven liggen, dat moment tussen echt wakker worden en nog even  nadoezelen... kortom, als ik met mijn benen naast mijn bed sta ( voor alle duidelijkheid, ik heb een afstandsbediening voor mijn wekker, dus ik kan vanuit mijn nog net wakker positie de knop indrukken en de wekker is uit., heel gevaarlijk, maar tot dusver gaat het nog steeds goed)
ik de slaapkamer uit ben, mezelf in de spiegel zie, dan ben ik er ook echt.. zal het dan toch de schrik zijn van hoe ik er in de ochtend uit zie? Misschien is het wel de nachtschade die me doet besluiten om acuut in actie te komen en de schade te herstellen. De dagen dat dit ging als je opstond en een blik in de spiegel genoeg was om te weten dat je er nog steeds strak en glad de dag in kon, zijn helaas voor bij, ik hoop nog altijd elke ochtend dat er barsten in de spiegel zitten maar helaas, het is mijn eigen hoofd die me aankijkt. Dus het restauratie werk kan beginnen... Moet ook steeds vroeger opstaan tegenwoordig zou dat met elkaar te maken hebben?

Maar goed vandaag naar school, poging tot een gesprek met een collega, laten we het gewoon zo zeggen, het was en bleef bij een poging.. maar gelukkig wie zwijgt stemt toe toch?
Kortom het was een boeiend en flitsend, kortstondig  gesprek,  zo zal ik het maar samenvatten.

Mijn drie uur waren dan ook zo om en kon ik meteen door naar dat wat ik nog moest doen, namelijk boodschappen, de nodige dingen op het gebied van eten en andere ongemakken.

Kortom de Action in.. had wat dingen nodig voor school, voor de lotusterugkom dag van aanstaande zaterdag, en natuurlijk iets voor het etentje van zaterdag  over een week bij mij thuis. Het thema is duidelijk nu nog de aankleding. ( heb me vreselijk druk lopen maken over een bepaald soort seizoensgroente, maar gelukkig was het er nog, dus dat is al binnen, hopen dat het goed blijft tot volgend week zaterdag . Wij zullen bidden)

Maar goed, even terug naar de Action, er stond een man bij de kassa, met 5 dozen vol a 4papier, print papier. Niks geks aan, het is tenslotte goedkoop daar, en je zou er maar verlegen om zitten op een late avond als je wat wil printen. Ja toch.

Maar goed, deze  oudere man was van oorsprong niet uit Nederland, het zou een vader kunnen zijn van 1 van mijn leerlingen van de isk. Deze man stond al bij die dozen te kijken, en zag staan 5 pakken voor 13 euro, nou dat is inderdaad goedkoop... dus hij pakt 5 dozen met 5 pakken inhoud. Hij staat bij de kassa, schrikt zich rot, want ineens is het een heel hoog bedrag en niet 13 euro. Dus paniek in de tent, logisch. Verbaasd me niets. Maar de kassiere legt het heel rustig en duidelijk uit, geen probleem, de eerste keer, zelfs de tweede keer en zelfs een derde keer. Toch blijft deze meneer heel vreemd kijken en is erg verbaasd hierover, maar uiteindelijk ziet hij de rij achter zich staan en besluit maar af te rekenen.. ik zie hem nog weglopen met zijn karretje vol met heel heel veel a4 papier.. 

Daarna na de Hoogvliet, wat spullen halen, want dat kon nu mooi, toen ik bij de kassa aankwam, er stond een wat oude mevrouw, ze was wat vergeten, haar zoon liep de winkel in om het alsnog te halen. De mevrouw verontschuldigde zich steeds, de kassiere zei alleen maar, doe rustig, dan wacht die meneer toch even. Ik vond dat totaal geen punt, het was prima, het oude vrouwtje begint een verhaal over dat ze zoveel moet doen, dat ze moet verhuizen etc, het meisje achter de kassa luistert en geeft aandacht.. kortom mooie momenten  in het leven.Zeker om van te genieten.

Daarna mijn weg vervolgen naar de A&H om nog wat bloemkool en broccoli rijst te halen en courgette spaghetti, natuurlijk kan ik het zelf maken maar ja soms is het handig als het al gemaakt is. Wederom in de rij bij de kassa, een jong meisje staat er, een hele oude dame, stond voor mij, ze begrijpt alles heel goed. Vraagt wel op een gegeven moment waar haar 20 euro is, het meisje zegt dat dat op het schapje licht bij haar en dat het goed is. De oude dame is gerust gesteld.. ze rekent af en ze kijkt naar het geld dat ze terug krijgt. Ze blijft kijken en het meisje blijft heel vriendelijk en beleefd haar het geld uit tellen, totdat de oude vrouw begrijpt dat het wel klopt. Ik zag dit en het raakt me ook, ik dacht meteen, deze mevrouw zou mijn moeder kunnen zijn en als ze overal zo lief behandeld gaat worden dan ben ik super blij en dankbaar.

Gek he ineens lijkt het ouder worden en boven de bovengrens te komen niet meer zo erg.. met zulke leuke en zorgzame mensen achter de kassa komt het goed in de wereld.. het is klein maar oh wat een mooie kados heb ik vandaag gezien. De jeugd heeft de toekomst dat zag ik nu weer heel duidelijk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten