vrijdag 7 februari 2014

Get Fit...

 
Sinds een aantal weken ben ik helemaal verslaafd geraakt aan het Get Fit circuit. Dit is een maandelijks veranderende circuit, waarin je in 25 minuten alle spiergroepen aanraakt en er mee werkt. Het zijn steeds andere oefeningen en dus om de maand word het veranderd, met als gevolg dat je lichaam denkt.. euh moet ik nu weer wat anders doen. met als gevolg dat hij dus harder werkt. Ik moet zeggen in het begin leek het me niks, ik ben niet zon groepssporter om eerlijk te zijn, maar toch nu ik er aan begonnen ben kan ik niet meer zonder, ik wil niet meer anders. Elke zaterdagochtend om 10 uur ben ik van de partij, dan sport ik met inmiddels nieuw en vooral leuk opgedane contacten, we lachen vreselijk met elkaar maar ondertussen werken we ons wel in het zweet en is het afzien. Daarna doen we met het zelfde groepje de Core klas, dat is buikspieren en ook je rug, en dat is afzien. De foto hierboven is inderdaad van de core, en ook hier weer elke maand een ander circuit met andere oefeningen maar het is een uitdaging tot en met. Elke keer zit er wel weer een oefening bij die je nekt. Bij het circuit was het eerst een keer muur zitten, benen 90 graden en dan gewoon tegen de muur leunen en wachten tot 45 seconden over zijn. en dat duurt lang, zeker als je in de loop van de dagen ineens met een gewichtje voor je uit moet zitten.. kortom pijnlijk.. en afzien. De keer erop was er een vreselijk spring oefening bij, waarbij je dus moest springen op een blok en weer naar beneden, afschuwelijk. je ging al  dood als je er naar keek, Dit keer is er een kuitenbreker bij, een oefening waarbij je met je handen op een blok rust en dat je dan gaat springen met steeds een ander been naar voren.. Spierpijn tot in het bot. twee dagen niet kunnen lopen zo pijnlijk allemaal. Maar het is heerlijk, op zondag ga ik samen met vriend Martin, als je goed kijkt zie je ons achter in de hoek bezig met een soort van ballet strek oefening voor de schuine buikspier, inmiddels is Martin zo enthousiast dat hij vrienden, familie meesleept op de zondagochtend en het word daardoor steeds leuker met elkaar. We hebben lol en werken kei hard om toch mee te komen. De buikspier oefening met de boso bal tussen je benen terwijl je benen in de lucht zijn en dan als een soort ruitenwisser heen en weer bewegen, zorgt al voor hilarische taferelen. De bal vliegt tussen je benen uit en valt op je gezicht, de bal rolt weg. Je beweegt niet synchroom met als gevolg dat je dus ineens in de knoop zit met je buurman of buurvrouw. Kortom ik heb op de zondag en de zaterdag ochtend het helemaal naar mijn zin, het is zo leuk met elkaar bezig te zijn en te genieten van sporten en zo met je lijf bezig te zijn. Ik ben zeker geen groepsmens wat dit betreft maar het is nu zo leuk met elkaar dat ik echt lol heb met dit circuit en met de mensen. Het leuke vind ik ook dat je daardoor steeds meer lol krijgt in het sporten en dus ook meer mensen leert kennen waar je dan ff een praatje mee maakt. Ik blijf het zeggen mijn sportschool is en blijft een toppertje en raad eigenlijk iedereen aan om gewoon naar Jawi te komen.. de sfeer is goed, er zijn heel veel verschillende mensen en het is er echt leuk met goede begeleiding.
Hieronder trouwens de foto van een plank die ik toegestuurd kreeg ik vond hem wel lachen
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten