donderdag 13 februari 2014

Gedoe op de weg

 
Ik geef het toe, soms ben ik een nogal ongedurige rijder in mijn auto, maar daar is goed mee te leven, als het meezit. Echter steeds vaker, en het zal wel de tijd zijn dat ineens een blik met tractoren is losgetrokken, want te pas en te onpas kom ik ze tegen momenteel. Het lijkt wel als of het dorp waar ik woon ineens alleen maar tractoren heeft en geen auto's meer. Kortom ik erger me er soms aan. Ik herinner me een keer dat ik vanuit Zoetermeer kwam, ik had wat haast, ja okey ik had ook eerder kunnen vertrekken, en dus hup op de gaspedaal. totdat, juist een tractor de weg op draait en je er dus achter zit, op zich niet zo erg maar wel als je langzaam tot de ontdekking komt dat er achter jou een hele rij auto's rijden, en dat je niet kan inhalen omdat er zoveel tegenliggers aankomen. Totdat er een stoort van gat blijkt te vallen, en je besluit om in te halen, en dan besef je ineens dat vanaf de andere kant ook een tractor jouw kant op komt, en dat de bestuurders lief tegen elkaar zwaaien en wat roepen naar elkaar, terwijl er zowel achter de ene als de andere een enorme file is, en altijd is het dan rond etenstijd.. dus je kan niets alleen lief lachen tegen de andere bestuurders die je nu tegen komt. Zie vaak rood verhitte gezichten en veel ergernis. De enige twee die er lol in hebben die avond zijn de bestuurders van de tractoren, vaak jochies van net 16. Soms denk ik wel dat het een soort van complot is, dat ze afspreken om samen om 17.00 massaal de weg op te gaan om de andere automobilisten te ergeren. Het ergste vind ik nog wel dat ik mezelf er op betrap dat ik er achter rij en bij elke kruispunt of rotonde hoop dat de tractor afslaat, maar dat gebeur niet, ze blijven meestal ellenlang voor me rijden. Soms ben ik het zo zat dan sla ik af en vervolg mijn weg naar huis maar weer om tot de ontdekking te komen dat ik inderdaad ergens een tractor rijd die het erg gezellig vind om voorop te rijden. Kortom ik vind het een gedoe, volgens mij moeten we in Nederland invoeren dat tractoren vanaf nu alleen nog maar op fietspaden mogen rijden, dat is een stuk praktischer voor de andere weg gebruikers, en ach ze gaan niet hard dus echt veel fietsers zullen ze niet raken denk ik..
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten