vrijdag 14 februari 2014

Elk jaar hetzelfde....

 
Elk jaar weer Valentijnsdag.. en ik zie er altijd weer naar uit. Bij mij op school is het de traditie dat de leerlingen voor hun vriend/vriendin, of leukste  vriend of vriendin een roos kopen, en die kunnen ze dan laten rondbrengen. Altijd weer is het iets bijzonders. een jaar geleden hadden we een jongen die als  cupido verkleed ging door de school incluis pijl en boog, een grote luier en vleugels om de rozen aan te bieden aan diverse leerlingen. Dit jaar wilde een jongen in een berenpak rond gaan lopen om een bereknuffel uit te delen, maar dat heb ik een beetje afgehouden, omdat ik denk dat niet iedereen even gecharmeerd is van deze knaap. Mijn eigen actie op Valentijn  is dat ik mijn leerlingen van de Sova. training vorige week een liefdesbrief aan zichzelf heb laten schrijven, en ze via de post naar ze toe stuur. Ze krijgen hun eigen brief waarin ze zeggen dat ze zichzelf lief vinden.. ik weet voor deze leerlingen zal Valentijn nooit meer hetzelfde zijn, dit verhaal zal nog menigmaal worden verteld aan de kinderen en klein kinderen en vrienden.. kortom ik ben onsterfelijk vanaf vandaag. Hoe dom ze het ook vinden, ze zullen er later om kunnen lachen. Daarnaast heb ik dit jaar voor het eerst een Valentijnskaart gestuurd naar een hele dierbare vriend van mij. Helaas is \Greetz niet zo goed met de data, hij kwam woensdag al aan. Vandaag kreeg ik nog een melding dat er een kaart verstuurd gaat worden naar deze vriend, dus ik weet niet waar het mis is gegaan maar het klopt niet in ieder geval. Maar ach als hij voor de tweede keer aankomt dan is het prima toch, dan is dat ook weer uniek en heb ik toch het weer gered, mezelf onsterfelijk te maken op Valentijnsdag. De dag begon al heel bijzonder, namelijk bij binnenkomst in mijn lokaal lag een sfeervol tafereeltje op mijn buro uitgestald met daarbij een roos, een kussen in de vorm van een hart en een kersenbonbon. (Wel allemaal dingen uit mijn lokaal, behalve dan de kersenbonbon).Prachtig dat is gewoon een mooie opening van de dag, daarnaast kreeg ik zomaar ineens via de valentijnsactie vandaag ineens een roos van een leerling met als dank voor de vele mooie lessen. Dan breekt mijn hart en begin ik ook te juichen van vreugde, dit raakt me enorm altijd. Verder begon ik mijn dag gewoon met leuke lessen te geven net voor de vakantie, om te eindigen met de lessen aan de isk. Ik had bedacht als thema ik ben mijn hart verloren. Op het podium heb ik heel veel kussens gegooid met allemaal harten en plaatste ik de opmerking dat ik mijn hart was verloren en of men kon helpen hem te vinden. Natuurlijk willen die lieverds dat, heerlijk. Natuurlijk gevraagd wat dit betekend en men denkt allemaal dat iemand het uit maakt, waarop ik zeg dat je dan verliefd bent op iemand en dat ze daar een toneelstukje over mogen spelen. Heerlijk is dit dan, het meest heb ik gelachen om het stukje waarbij een leerling cupido speelt en hij een pijl afschiet naar een jongen die verliefd moet worden op een meisje, maar dat zijn tweede pijl een jongen raakt en dat ze dan ineens verliefd op elkaar zijn die twee jongens.. heerlijk ik kwam niet meer bij van de lach. Ze doen dat toch maar even die gasten uit al die andere landen, zonder dat ze zich schamen of dat de anderen gek gaan reageren. Daarnaast een stukje waarbij twee meisjes ineens verliefd werden op elkaar omdat de jongens in het stuk veel te stoer deden. Heerlijk wat heb ik een gouden baan met een gouden groep leerlingen.. heerlijk.
 
het stilleven..(ik gok van mijn collega uit de keuken die ik steeds heb geplaagd dat we gaan trouwen als hij zo door blijft koken)

roos van de leerling
 
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten