zaterdag 8 februari 2014

gelukkig let ik op(of hoe gemakkelijk je soms in aanbiedingen stinkt)

 
Het zinde me al niet, maar toch, ik was wat laks, wat van het zal toch niet, en dus lette ik even een keer niet echt goed op. Totdat ergens in mij iets begon te knagen, ik kijken en blijven kijken en zien dat ik het niet begreep wat het was. Op mijn rekening zag ik 3 vreemde incasso's staan die ik niet begreep, nu moet ik toegeven dat ik niet een leuk boekje heb waarin ik precies bijhoud wat ik wel en niet uitgeef, mijn stelregel is altijd nog, ik heb zoveel geld per week, en op is op.. en als op, op is, dan is het maar een paar dagen afzien totdat de nieuwe week begint. Zo werkt het ook met mijn loon, als de maand nog niet om is en ergens is er net iets te veel over de balk gegooid, dan is het pech en zit ik keurig op de blaren zodat ik weet dat ik dat niet meer moet doen. Toch ergens zit het gevoel dat ik kennelijk de blaren erg lekker vind, want regelmatig heb ik aan het einde van mijn loon, een stukje maand over, al klinkt dit dramatischer dan het is. Toch bleef die drie bedragen aan mij knagen en ik begreep het gewoon niet wat het was, ook omdat ik het niet thuis kon brengen wat het was. Na lang wikken en wegen, en een item te hebben gezien op het journaal over gratis producten die je besteld, en dat had ik gedaan, een proefpakket van iets van vitamines voor de sporter,  toch maar besloten om maar eens extra goed te kijken op mijn rekening. Het bleef me verbazen en ook de opmerking dat dit een doorlopende afschrijving is. Kortom bellen met de ing bank, die konden me niet verder helpen, alleen de opmerking dat het waarschijnlijk van mijn tandarts was... Ik weet echter dat mijn tandarts dit nooit zo doet dus dat was het niet. Kortom de meneer van de bank, een en al hulpvaardigheid keek eens goed en vond de naam van het incasso bureau, dus dat is mazzel. Ik zoeken op het internet en ja hoor daar stond een telefoon nummer. Natuurlijk bedenk ik dit soort dingen op een normale tijd, 22.10 en niet eerder, omdat ik dan met zoveel andere dingen bezig ben die mijn leven aangenaam maken, en meestal bedenk ik dit soort dingen omdat ik dan nog niet naar bed hoef. De nacht heb ik behoorlijk slecht geslapen moet ik toegeven, mede omdat ik me afvroeg wat ik dan toch had besteld wat ik niet heb ontvangen en dat zomaar 80 euro kost en daarnaast nog twee dingen van 25 euro, kortom ik wist het niet. Gelukkig had ik wel al de helderheid van geest dat ik het bedrag heb laten terug boeken, dus het geld is weer terug, maar toch. dit wilde ik niet nog een keer. De volgende dag kon ik het bureau bereiken tot 17.00 dus ik heb de hele nacht ten eerste slecht geslapen omdat ik aan het malen was en ten tweede de hele dag in de rats gezeten, mede  omdat het een incasso buro is en dus kan er zomaar ene vreemde meneer voor je deur staan die ineens, en dat zijn mijn schrikbeelden , zomaar je hele inboedel meeneemt. Okey mijn interieur etc is veel meer waard dan die 140 euro in totaal, maar ik denk dat ik geen recht heb om te zeggen wat ze wel of niet mee kunnen nemen, daarnaast hou ik hier niet van dit soort gedoe, mede omdat ik een oppassend mens ben die zorgvuldig op zijn geld let en waar hij het aan uit geeft (soms). Kortom om 15.15 ik aan de telefoon, en meteen kon de aardige mevrouw van het incasso bureau me helpen aan een telefoonnummer, daarnaast waren er twee afschrijvingen die ik niet begreep en die zij ook niet kon vinden, totaal niet te vinden in haar administratie dus daar kon ze niet veel mee. Wel kreeg ik de bevestiging dat ik het binnen 56 dagen terug mocht storten zonder de nodige gevolgen, en ik moest dan dat nummer van die 80 euro maar even bellen  om te zeggen dat ik de zending, die ze verstuurd hadden, die trouwens nooit is aangekomen, anders had ik zeker dit geweten, niet meer wil en dat ze geen incasso meer mogen doen. De onbekende dingen, daarvan moest ik naar dit bedrijf een afschrift sturen en dan zou ze het verder uitzoeken en mij er een mail over sturen. Dus dat wacht ik nog af. Bellen met het bedrijf van 80 euro waar ik eerst een wat pinnig meisje, die kennelijk heeft gestudeerd op pinnig zijn, die meteen van leer trok dat ik de kleine lettertjes had moeten lezen in de mail en bij de factuur en dat ik toch vast zat aan die 80 euro omdat ik dus het pakket had ontvangen. Hierop  heb ik gereageerd met de opmerking dat ik ten eerste het niet ga betalen, omdat ik vind dat ze niet duidelijk genoeg zijn, ten tweede heb ik het geld al terug gehaald, en het incasso bureau vertelde me al dat de wet aan mijn kant staat, en dat ik de zending die ze kennelijk hadden verstuurd dat ik die niet heb ontvangen, dus ik  dat ik zo wie zo niet betaal voor niks... Even werd het stil aan de andere kant. Dit was kennelijk nieuw dat een man zomaar tegen haar 'nee 'durft te zeggen, dat deze man ook nog even zegt dat ze de boom in kan, en dat ik weet dat de wet aan mijn kant staat. Het werd stil. een laatste stuiptrekking kwam nog in de opmerking maar u hebt toch het pakket ontvangen, waarop ik vroeg of ze een bril droeg, nou nee dus, en of ze een bril nodig had, ook niet, waarop ik dus als antwoord gaf gelukkig maar want je kan hem namelijk niet dragen die bril omdat je oren kennelijk er niet zijn, of je hebt niet leren luisteren. Het werd nog stiller waarop de opmerking kwam, in een soort van wanhoopsdaad.. Ik laat het uitzoeken waar dat pakket is gebleven. en van mij mag ze, ik heb hem niet. dus het is klaar, opgelost. Als afsluiting, terwijl ze nog naar adem zat te snakken, heb ik haar een mooie dag toegewenst, en daarna de verbinding verbroken. Dat ze klaar met mij was bleek wel dat binnen 1 minuut een mail kwam dat ik van al mijn "verplichtingen" af was en dat er verder geen gevolgen zouden zijn. Kortom het is bijna opgelost, op de bedragen van 25 euro na, maar goed dat wacht ik nog even af. Het moraal van dit verhaal is natuurlijk, dat je kennelijk meteen moet reageren en goed de regeltjes moet lezen als je iets gratis krijgt omdat anders de gevolgen niet te overzien zijn.
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten