dinsdag 25 februari 2014

bijzonder gobelin tromp de l'oeil


Op de rondleiding door het Vaticaans museum kwamen we langs vele mooie dingen, toch zijn er twee dingen die me erg troffen, vandaar even nog deze foto's en dan gaan we morgen naar het vertrek naar huis.
 
Dit zijn schilderstukjes in het platte vlak maar ze lijken wel naar voren te komen zo bijzonder deze schilder techniek. 


helaas is hij niet helemaal duidelijk maar dit gobelin was prachtig, je keek en je dacht dat Jezus stil stond, maar je liep verder en zijn ogen bleven je volgen en het leek alsof hij met je mee draaide
ik heb geprobeerd dit in een foto te vangen maar ik weet niet of het helemaal gelukt is
Ben voor het doek langs gelopen en heb daarbij meteen fotos gemaakt, helaas niet helemaal scherp en door de tijd maar drie. (nu pas bedenk ik me ik had mijn hd trafic moeten gebruiken, waarmee ik een soort van filmpje maak als ik fotografeer, maar ja daar denk ik nu pas aan helaas)
Maar het effect is wel enig sinds te zien dat Jezus met je meedraait en dat hij lijkt te bewegen. Zo knap gemaakt net als het plafond in dit gedeelte alsof de schilderijen in 3 d zijn maar dat zijn ze niet ze zijn zo geschilderd in de tromp de l'oeil stijl

 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten