zaterdag 1 februari 2014

De eetclub

Gisteravond was het weer eens zover, een tijdje leek het stil te liggen, wat niet zo is, maar het voelde zo omdat er zon hele lange tijd tussen zat wegens allerlei verplichtingen en noem maar op. Gisteravond was het weer gezellig eten met de eetclub. De reis naar Wateringen waar we het gisteravond hadden is altijd een prima rit, zeker als je weet dat je in goed gezelschap met gezelligheid en lekker eten de avond kan doorbrengen. Natuurlijk proberen we altijd als we met elkaar eten er toch iets bijzonders van te maken. |We proberen nieuwe dingen uit die we maken en als het dan een keer niet lukt, wat nog nooit gebeurt is, dan kunnen we altijd nog te eten halen bij de plaatselijke chinees.
We hebben de afspraak dat we eerst bij iemand thuis eten en daarna de keer erop gaan diegenen die het eten hebben gehad thuis een etentje regelen buiten de deur. We zoeken ook altijd dan weer iets bijzonders op. Het eten van gisteravond werd deze keer in plaats van 6 personen, 7 personen, de kersverse dochter van Sandra, Zoe, zat ook bij ons aan tafel tot aan haar flesje, daarna mocht zij vertrekken naar het land van haar dromen. Het diner, was geweldig in elkaar gezet , een mooi versierde tafel, waar ik altijd erg van hou, waarop een mandje  met broodjes, een bak met heerlijke sausjes, een schaal met uienringen. Kortom er was een begin wat al beloofde dat het een avond zou worden vol met spectaculaire hapjes. De tweede gang bestond uit een uiensoep, die rijkelijk gevuld was met heel veel uien en een mooi broodje met daarop gegratineerde kaas, de derde gang was voor mij een kaasje gesmolten in de oven, de vierde gang was een heerlijke kaaspasta, het toetje was een broodpudding met een bolletje kaneelijs. Als afsluiting konden we aan de thee en de koffie. Ik moet zeggen ik heb de bb methode even gelaten voor wat het was, mede omdat dit zo overweldigend was en zo heerlijk allemaal dat ik even niet heb geluisterd naar het bekende klikje van het is vol. Ik weet ook wel dat het programma dat ik volg niet toestaat dat je teveel eet, en zeker niet de ladingen families die door elkaar heen zijn , maar ik weet wel dat het erbij hoort en ach, vandaag gaan we weer vol goede moet verder en dat het werkt is duidelijk voor mij. Ik zat gisteravond in mijn eerst veel te strakke spijkerbroek, die nog meer aangaf dat ik een buikje had, waarin ik niet kon ademen, nu gewoon lekker te eten en ik hoefde niet eens het bovenste knoopje open te doen, dus dat is al een winst.. Het was heerlijk deze avond, ontspannen en gezellig zoals het hoort. Kortom genieten en ik zie nu alweer uit naar de volgende keer.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten