dinsdag 31 december 2019

de oliebollen..... etc




Traditie getrouw als ik ben bak ik elk jaar weer de oliebollen. Dit heb ik al jaren gedaan dus ook op het oudejaarsavond van 2019

Al vroeg uit bed, zo bijzonder, ik ben op deze dag altijd vroeg wakker, alsof ik weer het kind ben en bedenk.. ja ik mag weer. Ik geniet ervan om deze traditie in ere te houden en bak ze dan ook graag. 

 Dus het beslag gemaakt en daarna onder de verwarming gezet. het was warm dat kan ik wel stellen heel warm. maar het was goed.. Toen alles klaar was, de pan onder de kachel, de frituurpan op het dienblad waar het altijd op staat, het pannetje met azijn klaar, de ander spullen klaar, ben ik gaan sporten.
Dat is altijd een soort van rustmoment in deze dag, even gewoon lekker de tijd nemen, je hoofd leeg maken. Eerst maar eens flink cardio gedaan, alsof je in het voren calorieën kan verbranden, wat onzin is maar toch.. Heel de tijd de cross gedaan, dacht dat is meteen een mooie work-out, dat pakt alles namelijk, al ben ik meer van het lopen, dat vind ik stiekem iets lekkerder.. maar toch, ook zwaarder,. daarna nog wat buik gedaan en was het tijd om naar huis te gaan.

Nog even snel getankt, je weet nooit wat de avond brengt, aangezien ik weet dat mijn moeder ver weg woont, heb ik altijd uit voorzorg mijn tank zo vol dat ik, mocht ik ineens naar Groningen moeten, ik weg kan en niet in paniek hoef te zitten dat ik het niet haal, zoals in de prachtige reclame van de Plus. elk jaar komen ze weer met wat unieks, en ik geniet er vreselijk van ik vind het zo mooi deze reclames.
 ( verhaal gaat verder onder de reclame)
 

Dus het was allemaal in kannen en kruiken.. ideaal leek me.

Om 12 uur precies ben ik begonnen te bakken, wat is dat dan leuk, gewoon dat deeg in de hete olie en genieten.. 

Dit keer had ik wat extra gebakken voor mijn buren bij mij op de galerij, ik dacht ik heb er genoeg laat ik delen. Natuurlijk zoals altijd bak ik ze ook voor mijn buurvrouw en voor een buurvrouw verder op, ik verdeel ze dan heerlijk over iedereen. 

Kortom het is een traditie die ik ere blijf houden.. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten