zondag 15 december 2019

burritos

Gisteravond was een oud leerling en tevens mijn website ontwerper, bouwer en beheerder, bij mij om te eten. Geregeld spreken we af, dan prikken we samen een vorkje weg en kletsen over van alles. altijd erg gezellig

Mijn uitdaging is dan wel dat ik iets moet bedenken wat hij kan eten, hij eet een aantal dingen niet, vanuit zijn geloof, maar ook waar hij allergisch voor is. Soms is het zoeken

Dit keer had ik een prima maaltijd bedacht, namelijk, broccolisoep vooraf me broodjes met twee soorten boter. Als hoofdgerecht de Burritos met daarbij een saldade,. natuurlijk wel de vegetarische variatie..  als toetje maar een bakje ijs met aarbeien.

Een eenvoudige maar goed vullende maaltijd.

zoals ik gewend ben van hem is hij altijd keurig op tijd. Het is wonderlijk, we zien elkaar, het voelt vertrouwd en we beginnen te praten en het is meteen alsof we elkaar nog geen 5 minuten geleden gesproken hebben
We wisselen even de algemene wetenswaardigheden uit en dan is het klaar.. en gaan met het gesprek.

Het leuke was dat we ook meteen samen stonden te koken in mijn keuken, okey ik maakte de spullen klaar, hij stond gewoon leuk in de pan met broccoli soep te roeren maar dat is alleen maar leuk

Het hoofdgerecht ook hetzelfde verhaal, een mooie pan met eten wat ook goed smaakt,. kortom het was erg leuk allemaal weer

De gesprekken gingen over van alles, het geloof, over opvoeding van nu, over hoe het nu echt gaat, vragen van het leven etc.. kortom een avondje vol met mindsettings en bekijken van allerlei situaties.. erg leuk

Aan het einde van de avond nog even meegelopen naar zijn nieuwe auto, prachtige ford Fiesta, met allerlei snufjes waarvan ik het bestaan niet eens wist.. prachtig gewoon.. en hij reed ook erg lekker

nog na glimlachend liep ik de trap op naar boven waar ik thuis gekomen nog lang heb zitten na te genieten van een wonderlijke vriendschap wat mooi is en zo dierbaar is


Geen opmerkingen:

Een reactie posten