woensdag 15 augustus 2018

Parijs dag 3

Het slapen in Parijs gaat perfect, ik dus op mijn hele brede 1 persoonsbed, een soort van twijfelaar voor 1 Persoon, hadden ze dat maar in mijn tijd gehad, dan had je toch vaker met iemand knusser geslapen in een 1 persoonsbe. Maar ach liefde maakt een smal bed breed is het gezegde toch.
Maar het afgaan van de wekker is afschuwelijk om 7.30, het besef komt nu ook dat ik over twee weken weer in de wekker terreur zit dus dat maakt het zorgelijk als de wekker afgaat en eigenlijk wil ik er nog niet uit.... maar ja de stad van de liefde roept, beter nog schreeuwt om aandacht... kom en omarm me..

Het ontbijt is prima, alles is er. Maar je moet wel alles zelf doen, je eigen verse ei koken, je eigen thee water koken etc, geen probleem het voorkomt duidelijk verspilling van voedsel. Men gooit geen teveel aan gekookte eieren weg.

Natuurlijk nemen we elke dag een mini potje jam en elk twee voorverpakte pancakes mee als tussendoortje. Heerlijk gewoon.

Vandaag staat het Louvre op het programma, dat gaat gaaf worden, ervaring leert dat je aan 1 keer niet genoeg hebt, dus je moet vaker, verheug me erop om door de beelden afdeling te dwalen en om me daar wederom te verliezen.

Het eerste wat we gedaan hebben was de Mona Lisa bezoeken,  het alleen al vinden van dit schilderij is alleen kunst. We hebben al hoestend ons een weg naar voren gebaand  door de vele Chinezen en Japanners die zijn daar toch wel bang voor. Dus we hadden dit keer goed zicht.  Daarna zijn we een aantal andere topstukken gaan bekijken, maar aangezien het vreselijk druk was zijn we om 13.00 het museum uit gegaan, opzoek naar de boot door het kanaal. Bij aankomst bleek dat de boot vol zat, dus hebben we besloten om de avond maar te gaan varen.

Plan was ook naar centre Pompidou te gaan, gelukkig hadden we gisteren al voorverkrnd  dus we gingen als een speer, in de rij laartjes kopen bij de automaat, laat ik daar nu een kaartje vinden van 14.00 euro dus we konden er met 1 vrijkaartje naar binnen , een koopje dus. Wat een prachtige overzicht tentoonstelling hadden ze. Er waren schilderijen van Marisse, Picasso, Mondriaan etc  ook prachtige beelden kortom het was genieten.

Het was te kort maar de tijd ging heel Snel. Om 18.00 moesten we bij de boot zijn om een avond boottocht te maken  de boottocht ging door verschillende sluisjes, de eerste is leuk, de tweede aardig, de derde strond vervelend, de vierde wil je niet meer... maar goed onderdeel van het geheel. Het laatste stuk ging onder Parijs door, dus we gingen een groot stuk door een enorme tunnel door erg gaaf. Wie is de mol gevoel was er hekenaAl.

Daarna nig een crêpe gegeten en terug naar het hotel heerlijk 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten